Politiebericht regio Limburg-Zuid

Datum nieuwsfeit: 17-04-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 17-04-2001 Persberichten district Maastricht, (H.P.13.47) Dinsdag, 17 april 2001.

Maastricht, straatroof:
Een 37 jarige inwoner van Den Haag is maandagmiddag 16 april 2001 op de Stationsstraat te Maastricht door twee mannen onder bedreiging van messen beroofd van enkele honderden guldens.
Het slachtoffer liep Paasmaandag 16 april 2001 over de Stationsstraat waar hij werd aangesproken door twee hem bekende mannen. Het slachtoffer werd door het tweetal ter verantwoording geroepen over een oude schuld van fl. 25,- waarvan het slachtoffer niet wist dat deze bestond. Het tweetal pakte het slachtoffer vast en bedreigde deze met messen. Het slachtoffer werd gedwongen zijn beurs af te geven. Nadat het slachtoffer dit deed ging het tweetal ervandoor. Onderweg werd de beurs weggegooid. Bij een inspectie van de beurs bleken er enkele honderden guldens uit de beurs weggenomen te zijn. Kort daarna deed het slachtoffer bij de politie aangifte. Het tweetal, waarvan de identiteit inmiddels bij de politie bekend is, werd bij een onderzoek in de omgeving niet meer aangetroffen.

Maastricht, aanrijding met gewonden:
Maandag 16 april 2001 heeft op de Ambyerstraat Noord bij het binnenrijden van Rothem een verkeersongeval plaatsgevonden tussen drie personenauto waarbij een persoon licht gewond raakte. Een automobilist stopte op de rijbaan van de Ambyerstraat Noord om een links van de weg gelegen inrit op te rijden. De automobilist daarachter bracht zijn auto achter deze auto tot stilstand. Een derde automobilist zag de stilstaande personenautos te laat, remde maar reed toch achter op de tweede stilstaande personenauto die door de kracht van de aanrijding doorschoot en achterop de eerste stilstaande auto reed. Alle drie de personenautos werden door de aanrijding beschadigd. Twee ervan dermate ernstig dat zij door eenbergingsbedrijf weggetakeld moesten worden. Een van de inzittenden liep lichte verwondingen op doordart deze met zijn hoofd tegen de voorruit klapte . Door terplaatse ontboden ambulancepersoneel werd eerste hulp verleend. Deze 37 jarige man klaagde over nek- en buikletsel maar behoeve niet voor verder onderzoek naar het A.Z.M. overgebracht te worden. Verder klaagde een passagiere over ademhalingsmoeilijkheden. Tegen de veroorzaker van het verkeersongeval, een 69 jarige inwoner van Maastricht, wordt proces-verbaal opgemaakt.

Valkenburg, woninginbraken:
In de middaguren van maandag 16 april 2001 heeft een inbraak plaats gevonden in een woning gelegen aan de Hoogbeek te Schin op Geul. De toegang werd verkregen door het slot van de voordeur van de flatwoning te forceren. De woning bleek geheel doorzocht te zijn waarbij bankpassen en enkele identiteitsbewijzen werden ontvreemd. Toen de bewoners omstreeks 17.00 uur de inbraak ontdekten blokkeerden zij meteen hun bankrekening. Te laat bleek. Er bleek in de korte tussentijd fl. 800,- van de rekening te zijn afgehaald.

In de vroege avonduren van maandag 16 april 2001 heeft in een woning te Valkenburg een inbraak plaatsgevonden. Het slot van de voordeur van de woning werd door de inbreker geforceerd. In de woning werden alle vertrekken doorzocht, waarbij de inhoud van diverse kasten en laden over de vloer werden gegooid. . Ontvreemd werden diverse sieraden en beeldjes van Swarovski kristal. Ook verdween een geldbedrag van enkele honderden gulden.

Maastricht, woninginbraak:
In het voorbije weekeinde heeft in een woning gelegen aan de Praaglaan te Maastricht een inbraak plaatsgevonden. De inbreker wist de woning binnen te dringen na een achterdeur te hebben geforceerd. De gehele woning werd doorzocht waarbij een behoorlijke ravage werd aangericht. Ontvreemd werden diverse sieraden, een televisie met videorecorder, een computer, een lap-top en drie fietsen. De gedupeerde eigenaar heeft inmiddels van de inbraak aangifte gedaan.