Kopter-cursus 'Nieuwe Rol van Document- en Kennisfacilities'

Datum nieuwsfeit: 17-04-2001
Kopter Kennisgroep organiseert de Cursus
De Nieuwe Rol van Document- en Kennisfacilities

De manier waarop organisaties met document en kennis omgaan, verandert sterk. Afdelingen als archief/DIV, bibliotheek, repro/studio, post en tekstverwerking bezinnen zich op hun rol. Het gaat om visie, om (nieuwe vormen van) dienstverlening, profilering en personeelsbeleid. Kortom: wat voor werk doen we straks en wat voor afdeling zijn we dan?

Kopter Kennisgroep, expertisecentrum in document- en kennismanagement, organiseert van april tot en met november 2001, de cursus De Nieuwe Rol van document- en kennisfacilities. Deze cursus biedt leidinggevenden of staffunctionarissen van één of meerdere document- en kennisfacilities, kaders, tools, praktijkvoorbeelden en de meest actuele inzichten.

De cursus bestaat uit een intensieve workshop, vier middagseminars met 12 praktijkcases en vier dossiers. De zes workshopsessies resulteren stap voor stap in een zelf geschreven plan voor de Nieuwe Rol van de eigen afdeling(en). Op de vier middagseminars presenteren een inleider en drie organisaties praktijkervaringen, aanpak, tips en valkuilen. Enkele praktijkcases zijn Gemeente Nijmegen, Organon, Instituut Defensie Leergangen en GAK Nederland. De dossiers zijn beknopt en bevatten recente inzichten en praktijkcases. De cursus wordt afgesloten met een individueel eindgesprek waarin het complete afdelingsplan wordt besproken.

De cursus vindt plaats op zes dinsdagen in Maarssen. De data zijn:

17 april 2001 (workshop)
15 mei 2001 (workshop + seminar)
12 juni 2001 (workshop + seminar)
25 september 2001 (workshop + seminar)
6 november 2001 (workshop + seminar)
27 november (workshop)

Het is ook mogelijk apart in te schrijven voor de workshop, de dossiers of de seminars. In-company workshops zijn mogelijk. Deelnemers aan de cursus hebben directe toegang tot het Kopter Kenniscentrum. Het cursusgeld bedraagt f 4950,-. Scholingsaftrek voor de belasting is mogelijk tot 180%. Voor deelnemers aan het Papieren Tijger Netwerk gelden speciale condities.

Voor een uitgebreide folder kunt u contact opnemen met Kopter Kennisgroep, tel. 038-4478001. Voor meer informatie kunt u vragen naar Kars Wierts of Simon Been. Zie ook: www.kopter.nl/denieuwerol (deze link werkt vanaf 20 februari)

april- november 2001
Cursus De Nieuwe Rol van document- en kennisfacilities. Plaats: Maarssen
Inl. Kopter Kennisgroep : 038-4478001
Kosten: fl. 4950,-
Zie ook www.kopter.nl/denieuwerol

Kopter Kennisgroep BV
Kopter Kennisgroep BV is een expertisecentrum gericht op managementvraagstukken rond Document, Kennis en Facilities. Activiteiten zijn organisatie-advies (Kopter Consultancy), workshops en seminars (Kopter Presents) en publicaties (Kopter Media). Belangrijke aandachtsgebieden zijn kennismanagement, documentmanagement en intranet.

Perscontacten
Voor nadere inlichtingen over dit persbericht kunt u contact opnemen met Merijn Sprenger, tel. 038 - 4222527.