Symposium FNV voor verpleegkundigen 'Dare to Care'

Datum nieuwsfeit: 17-04-2001
FNV

Vooraankondiging " Dare to Care"
Regio Noord - (groningen@fnv.nl)

Op 17 april 2001 organiseren de Regio`s Noord en Oost van ABVAKABO FNV een symposium voor verpleegkundigen en verzorgenden werkzaam in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland. Het symposium wordt gehouden in De Nieuwe Buitensociëteit te Zwolle. De toegang is gratis voor leden en niet leden. Het symposium wordt mede mogelijk gemaakt door sponsoring van regionale sectorfondsen, zorginstellingen en ABVAKABO FNV. Werkelijke behoefte
Het thema van het symposium is "Dare to Care". De inbreng van verpleegkundigen en verzorgenden in het verpleegkundig proces wordt zo langzamer hand ondergeschikt gemaakt aan managementprincipes waarin de zorgverlening als een product wordt gedefinieerd. Managers en controllers bepalen welke zorg er wordt verleend door de beroepsbeoefenaren en gaan daarbij vaak voorbij aan de werkelijke behoefte van de zorgvrager.

"Stopwatchzorg"?
In de thuiszorg is er sprake van "stopwatchzorg". Geen tijd meer voor begeleiding, maar enkel de levering van een zorgproduct. Biedt "Evidence based nursing" een antwoord? Hierover zal worden gediscussieerd en zullen er inleidingen worden gehouden door o.a. Prof. Bob Smalhout en Francis Mensink, Master of Nursing. Vooraanstaande verpleegkundigen zullen zitting nemen in een forum. Daarnaast is er entertainment en cabaret. Mis deze dag niet. Let op de aankondigingen.

Nadere informatie
Jan R. Vos
Regiobestuurder ABVAKABO FNV in Groningen
Telefoon 050-5240101
(Jvos@abvakabo.nl) (E-mail)

Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/noord.