Jaarvergadering ING Groep stelt dividend over 2000 vast

ING Groep

Amsterdam, 17 april 2001
Jaarvergadering ING Groep stelt dividend over 2000 vast
De Algemene Vergadering van Aandeelhouders van ING Groep N.V. heeft vandaag de jaarrekening 2000 goedgekeurd en heeft het dividend over 2000 conform het voorstel vastgesteld op EUR 2,25 per certificaat van een gewoon aandeel (1999: EUR 1,63).

Na het interimdividend van EUR 0,82 betaalbaar gesteld in september 2000, resteert een slotdividend van EUR 1,43 per certificaat van een gewoon aandeel. Dit is inclusief EUR 0,38 bijzonder dividend over de verkoopwinst op CCF-aandelen. Het uitkeringspercentage over 2000 bedraagt 43,9% (1999: 44,4%). Zoals eerder aangekondigd zal het totale slotdividend van EUR 1,43 volledig in contanten worden betaald.
Op 19 april 2001 zal het ING-aandeel ex-slotdividend 2000 worden genoteerd. Het slotdividend wordt op 27 april 2001 betaalbaar gesteld.