Politiebericht Utrecht stad: achtervolging

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 17-04-2001

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 09.55 uur
Man achtervolgt op Catharijnesingel

UTRECHT Een 36-jarige Utrechter is maandag 16 april achtervolgd op de Catharijesingel in Utrecht. De man reed s middags rond half drie achter een andere automobilist die af wilde slaan, richting aangaf maar daarna ineens op de rem trapte. De Utrechter schrok hiervan, toeterde en stak zijn hand op naar de andere bestuurder. Toen de man later bij een stoplicht stond te wachten, zag hij de bewuste bestuurder naast hem op de weg staan. De inzittenden stapten uit en liepen op de Utrechter af. De man schrok en reed door het rode licht weg. Daarna zag hij dat dezelfde auto hem opnieuw achtervolgde. De Utrechter reed direct door naar politiebureau Paardenveld en deed aangifte.

Man rijdt tegen takelwagen

UTRECHT Een 31-jarige Utrechter kwam maandag 16 april rond twee uur s middags in aanvaring met een takelwagen. Hij reed in een personenauto van de Zuidpooldreef in Utrecht in de richting van de Paranadreef. Tegelijkertijd reed de takelwagen over de Kaap Hoorndreef, komende vanuit de richting van de Paranadreef. Toen de Utrechter af wilde slaan richting de Paranadreef reed hij de takelwagen aan. De personenauto liep schade op aan de linkervoorzijde en de takelwagen had aan de linker achterkant schade

Kettingbotsinkje

UTRECHT Drie bestuurders liepen maandagmiddag 16 april schade op aan hun wagens op de Cartesiusweg in Utrecht. De achterste bestuurder, een 35-jarige Utrechter, reed achterop een langzaam rijdende auto. Ter hoogte van de Cremerstraat zag hij de auto van een 68-jarige Utrechter over het hoofd en botste tegen de wagen aan. De auto van de 68-jarige gleed daarop door en botste tegen de voorste auto. Alle drie voertuigen liepen schade op.

Eigenaar horeca-zaak bestolen en mishandeld

UTRECHT Een 27-jarige man uit Vlijmen heeft in de nacht van maandag 16 op dinsdag 17 april te maken gekregen met inbraak en mishandeling. s Nachts werd ingebroken in zijn horeca-onderneming op het Lodewijk Napoleonplantsoen in Utrecht. Het rolluik werd geforceerd en zijn sigaretten en snoep meegenomen. s Ochtens kwam een groepje van vijf tot tien jongeren de zaak binnen en vroeg om sigaretten en snoep, terwijl die artikelen niet meer in de winkel lagen. Na een woordenwisseling ontstond een vechtpartij tussen de eigenaar van de zaak en het groepje. De 27-jarige liep klappen op en is voor onderzoek naar het Diaconesseziekenhuis gebracht.

Jongens lopen met motor weg
UTRECHT Zeven jongens wilden zaterdag 14 april rond half tien s avonds weglopen met een motor. De 31-jarige eigenaar zag op de M. van Meelstraat in Utrecht hoe zeven jongens de motor optilden en ermee weg wilden lopen. Bij het zien van de man lieten de jongens het voertuig vallen en maakten zich uit de voeten. Door de val is de motor aan de rechterzijde vernield. Het stuur en de kuipdelen zijn ook kapot zodat de motor niet meer rijdt. De eigenaar heeft aangifte gedaan.

Inbreker aangehouden
UTRECHT De politie heeft maandag 16 april een verdachte van een woninginbraak aangehouden door bloedsporen te volgen. Rond elf uur s ochtends meldden bewoners van een woning aan Oudwijk in Utrecht dat een inbreker in hun huis was geweest en via een raam naar buiten was gevlucht. Daarbij had de inbreker vermoedelijk verwondingen aan zijn handen opgelopen. Na buurtonderzoek verzocht de politie in een pand aan de Oudwijkerveldstraat te mogen kijken. Daar werden bloedsporen aangetroffen in het herentoilet. Na een zoektocht in het huis trof de politie de 21-jarige verdachte aan. Deze Utrechter had inderdaad wondjes aan zijn linkerhand. Hij bekende zijn hand te hebben gesneden aan glas bij de bewuste woning aan Oudwijk. De man werd aangehouden.

Dronken man van de weg gehaald
UTRECHT Een 33-jarige Amersfoorter is in vijf jaar tijd voor de derde keer dronken van de weg gehaald. Maandag 16 april rond kwart voor acht hielden agenten de bestuurder staande op de Berekuil in Utrecht. De Amersfoorter sprak warrig en stond wankel op zijn benen. Bij een blaastest bleek hij alcohol gedronken te hebben. Op het bureau bleek hij een promillage van 1,85 in zijn bloed te hebben. Hij raakte zijn rijbewijs kwijt en kreeg een rijverbod van 9 uur opgelegd. Hij moet zijn daden binnenkort voor de rechter verantwoorden.

Vrouw bedreigt met mes
UTRECHT Bewoners van een pand aan de Springweg in Utrecht werden maandag 16 april om half drie s nachts geconfronteerd met een inbreker. Een 37-jarige bewoonster had haar balkondeur open laten staan. De dader kwam via het balkon binnen. Toen de bewoonster wakker schrok en de man vroeg wat hij kwam doen, zei deze dat hij van de beveiliging was. De vrouw vroeg of hij weg wilde gaan. Daarop haalde de inbreker een mes tevoorschijn. De bewoonster gaf haar portemonnee af en vroeg de man opnieuw te vertrekken. De inbreker verliet de woning daarop via de voordeur.

Rookster gaat door het lint
UTRECHT Een verzoek om in een eetgelegenheid in Hoog Catharijne niet te roken kwam de medewerkers van de zaak op een scheldpartij te staan. Een 39-jarige Amersfoortse zat maandag 16 april rond kwart over twee s middags te roken in het niet-rokersgedeelte. Medewerkers van de zaak aan de Stationstraverse in Utrecht verzochten de vrouw niet te roken. De Amersfoortse begon te schelden. De medewerkers riepen de hulp van een beveiligingsdienst in om de vrouw uit de zaak te zetten. Dat lukte, maar buiten de eetgelegenheid schold de vrouw de medewerkers van de beveiligingsdienst uit. Vervolgens gooide ze ook een kop koffie de zaak in. De beveiligingsdienst droeg de Amersfoortse over aan de politie.

Bewoner betrapt inbreker in slaapkamer
Een 31-jarige bewoner van de Lange Nieuwstraat in Utrecht heeft dinsdagmorgen omstreeks half vier een inbreker betrapt, die na het doorgeven van het signalement door de politie is aangehouden.

De bewoner werd wakker van gerammel aan zijn slaapkamerraam en zag een inbreker in het raam hangen. Hij probeerde hem tevergeefs weer naar buiten te duwen, waarop een worsteling ontstond. De inbreker wist met een portemonnee en een agenda van de bewoner te ontkomen.

De ingeseinde politie hield de inbreker na een zoektocht aan bij het Vredenburg. De erbij gehaalde bewoner herkende de man als de inbreker, die nog vast zit. Het gaat om een 30-jarige Utrechter.

Dieven worden betrapt en slaan man
Een 18-jarige Utrechter heeft maandagmiddag omstreeks drie uur klappen gehad toen hij met enkele buurtbewoners een paar jongens betrapte bij het opslaan van gestolen goederen, in een put bij het Bonifatiuscollege.

De politie hield op het Herculesplein een 20-jarige verdachte aan. Die was na de schermutseling bij de school in zijn auto weggereden. Na aanhouding verklaarde deze dat de andere verdachte de klappen heeft gegeven. Deze is bij de politie bekend. De politie vond in de bergplaats geluids- en beeldapparatuur, en doet onderzoek naar de diefstal.