Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Avaya komt met assessmentservice ECLIPS

Datum nieuwsfeit: 17-04-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht

Avaya verbreedt marktpotentie met Enterprise-Class Internet Protocol Solutions-platform (ECLIPS)

Nieuwe diensten en applicaties zetten de toon voor integratie van spraak via een IP-netwerk

Ter publicatie: 17 april 2001

NIEUWEGEIN - Avaya heeft een assessment-service en verschillende applicaties geïntroduceerd voor haar Enterprise-Class Internet Protocol Solutions-platform (ECLIPS). Met de producten en diensten uit de ECLIPS-portfolio zet Avaya de toon voor de integratie van spraak via een IP-netwerk. Het bedrijf is er als eerste in geslaagd de sterke punten van voice en data in één toepassing onder te brengen: IP-Telephony. ECLIPS is betrouwbaar, schaalbaar, functioneel en uitwisselbaar, en beschikt over vele toepassingen. Bovendien is het geschikt voor zowel grote als kleine bedrijven. ECLIPS biedt data aan met de kwalitatieve kenmerken van het traditionele telefononienetwerk. ECLIPS-producten, zoals de IP600 Internet Protocol Communication Server, de telefooncentrale DEFINITY IP Solutions en de Cajun-productlijn van switches en routers, stellen bedrijven in staat hun telefoons en computers te beheren binnen één netwerk in een consistente applicatieomgeving.

In de ECLIPS-oplossing heeft Avaya de eigen 125-jarige voice-kennis en -ervaring gecombineerd met die van databedrijven die zij heeft overgenomen. Avaya is erin geslaagd de zwakke punten van zowel voice als data te elimineren en de sterke punten onder te brengen in de IP-Telephony-toepassing. Gebruikers profiteren van de gecombineerde kwaliteit van data en telefonie. Zij ervaren IP-Telephony dan ook als een betrouwbare, efficiënte en flexibele toepassing met veel functionaliteit, zoals een exclusieve verbinding en voicemail.

Volgens Philips Infotech loopt Avaya in de markt voorop met haar IP-telefoniepoorten. De marktgroei bedroeg in het derde kwartaal in 2000 gemiddeld 98 procent, terwijl Avaya 136 procent realiseerde. In het vierde fiscale kwartaal van 2000 verkocht Avaya meer dan 18.000 IP-telefoniepoorten.

"De oplossingen van Avaya zijn erop gericht de grenzen tussen verschillende technologieën te doorbreken, waardoor mensen hun informatie makkelijker kunnen delen. Dat is waardevol voor hun werk", zegt Paul Kievit, Managing Director Avaya Nederland. "De productenlijn van ECLIPS zorgt ervoor dat kritische bedrijfsfactoren, zoals mobiliteit, video, unified messaging en klantcontacten, betrouwbaarder worden, met een verlaging van de kosten. Ook zijn ze te integreren met andere, bestaande netwerken. ECLIPS biedt medewerkers het gereedschap dat zij nodig hebben om beter te communiceren met hun klanten, leveranciers en partners."

Het Basic Network Readiness Assessment Offer is een nieuwe service, waarbij gekeken wordt of een netwerk geschikt is voor VoIP-applicaties. De Professional Services Organisation van Avaya functioneert op afstand en beoordeelt alle onderdelen van het netwerk. Bovendien worden hier tests uitgevoerd en worden problemen, zoals lange responstijden, opgelost.

De software van Avaya EC500 Extension To Cellular in de ECLIPS-communicatieserver zorgt ervoor dat medewerkers altijd onder één nummer bereikbaar zijn. Of ze nu op kantoor zijn of onderweg. Oproepen kunnen via het IP-netwerk worden doorgeschakeld naar een mobiel nummer of naar een vaste aansluiting op het telefoonnet. De ECLIPS-communicatieserver voert controle over de binnenkomende oproepen. Daardoor kunnen onbeantwoorde oproepen overgezet worden naar een voicemail-systeem, een unified messaging-systeem, naar het nummer van een andere persoon of naar een ander mobiel of vast nummer.

Avaya Unified Messaging-systeem voor ECLIPS
De software van het unified messaging-systeem - bedoeld voor de ECLIPS IP-Telephony Server, bijvoorbeeld de Avaya IP600 - levert alle vormen van berichtenverkeer binnen het gehele IP-netwerk. Avaya's Unified Messenger 4.0 voor Microsoft Exchange stelt gebruikers in staat voicemail, faxverkeer en e-mail vanaf één locatie te onderhouden. Het systeem biedt de mogelijkheid met verschillende gebruikersapparatuur berichten te beluisteren dan wel te lezen. Deze mogelijkheid is vooral nuttig voor thuiswerkers, buitendienstmedewerkers, managers en leden van projectteams. Volgens een studie naar het unified messaging-systeem door de Radicate Group levert gebruik van het systeem gemiddeld 30 minuten tijdwinst per werkdag op.

Videoconferencing over IP
Aan de MultiPoint Conferencing Unit (MCU), eveneens onderdeel van de ECLIPS-productlijn, heeft Avaya mogelijkheden voor IP-video toegevoegd. MCU gebruikt Avaya Site Administration-software. Die levert een enkelvoudige interface waarmee de netwerkbeheerder zicht houdt op de MCU als een onderdeel van het netwerk (gelijktijdig met voice-, berichten- en dataserver). Met MCU beheert de IT-afdeling Qualitity of Service-parameters voor audio- en video-mediastreams, zoals DiffServ en 802.1p. Dit vergroot de betrouwbaarheid van het ISDN-netwerk voor Internetvideo. MCU biedt in één sessie simultaan IP- en ISDN-faciliteiten voor bijvoorbeeld videoconferencing met superieure beeldkwaliteit.

Avaya
Avaya levert communicatiesystemen voor bedrijven, overheden en andere organisaties.
Avaya biedt oplossingen voor spraak, geconvergeerde spraak en data, Customer Relationship Management, messaging en multiservice-netwerken, en netwerkbekabeling. Avaya is wereldwijd marktleider in messaging en netwerkbekabeling, en marktleider in de Verenigde Staten op het gebied van bedrijfscommunicatiesystemen en call center-systemen. Dankzij een breed portfolio van diensten en producten en strategische allianties met technologie- en consultingbedrijven is Avaya totaalleverancier van complete e-Business-oplossingen. Het hoofdkantoor van Avaya staat in Basking Ridge, N.J. (Verenigde Staten). Avaya Nederland heeft vestigingen in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.

Voor meer informatie:

Avaya Nederland
Bas Baars
Tel: 030 609 77 41
Fax: 030 609 76 50
(bbaars@avaya.com)

Lammers van Toorenburg PR
Francine Loos
Tel: 030 656 50 70
Fax: 030 656 54 73
(avaya@lvtpr.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie