Politie Brabant-Zuid-Oost: verdachte van autodiefstal

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 17-04-2001
1ePersberichtdinsdag17april2001

Politieberichten

Eindhoven: Verdachte van autodiefstal aangehouden Op het parkeerterrein van Winkelcentrum Woensel is dinsdagochtend om 00.30 uur een 37-jarige man zonder vaste woon- en/of verblijfplaats aangehouden. De man wordt verdacht van het wegnemen van een auto vanaf de St. Martinusstraat afgelopen zaterdag. De politie zag de verdachte uit een auto stappen terwijl de lichten nog brandden. Toen zij de man hierop attendeerden zagen zij dat in de auto een doorverbinding was gemaakt. Hierop werd de man aangehouden en voor verder onderzoek meegenomen naar het politiebureau.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
In een woning aan de Mullerlaan in Veldhoven is maandagavond rond 23.00 uur een 27-jarige vrouw aangehouden. Ze wordt verdacht van het bedreigen van een 22-jarige automobiliste uit Valkenswaard eerder die avond op de Vonderweg. Het slachtoffer reed op de Vonderweg toen plotseling een auto naast haar kwam rijden. De inzittenden hadden vermoedelijk problemen met een eerder ontstane verkeerssituatie en reageerden hierop. Toen ze geen reactie kregen van het slachtoffer dwongen zij haar om te stoppen door voor haar te gaan rijden en plotseling te remmen. De bijrijdster stapte vervolgens uit de auto en trapte tegen het linker voorportier en tegen de linker buitenspiegel van de auto van het slachtoffer. De verdachte is voor verder onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Hoogstraat is maandagavond rond 19.45 uur een 43-jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. De man werd verdacht van autorijden met een slok te veel op. Een ademanalyse met een promillage van 1,65 bevestigde dit. De man kreeg een rijverbod van acht uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd. Tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Op de Boutenslaan is dinsdagochtend rond 2.10 uur een 52-jarige automobiliste uit Eindhoven aangehouden. Tijdens een alcoholcontrole bleek dat ze onder invloed van alcohol was. Een ademanalyse gaf een promillage van 1,55 weer. De vrouw kreeg een rijverbod van zeven uur en haar rijbewijs is ingevorderd. Tegen haar wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Beek en Donk: Onder invloed
Op de Gemertseweg is maandagavond rond 20.25 uur een 38-jarige man uit Handel betrapt op het rijden met een slok te veel op. Een ademanalyse gaf een promillage van 1,25 weer. De man kreeg een rijverbod van zes uur. Tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Geldrop: Auto gestolen
Vanaf de Parallelweg is tussen zondag 17.45 uur en maandag 14.55 uur een blauwe Opel Kadett met het kenteken PT-80-YF gestolen.

Heeze: Man met slok te veel op rijdt auto in sloot Op de Somerenseweg is maandagavond rond 20.30 uur een 38-jarige Poolse man aangehouden. De man was kort daarvoor met zijn auto in een sloot aan de Somerenseweg tot stilstand gekomen. Hij was uitgestapt en weggelopen. Uit onderzoek bleek dat de man een slok te veel op had. Een ademanalyse gaf een promillage van 1,45 weer. Hij kreeg een rijverbod van zeven uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd. Tegen de man wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Oirschot: Accus gestolen
Uit een vrachtwagen die geparkeerd stond aan de Haven zijn tussen vrijdagavond 21.00 uur en maandagmiddag 14.00 uur twee accus gestolen. De dader heeft de afschermkap opengebroken en de accus eruit gehaald.

Someren: Onder invloed
Op het Wilhelminaplein is maandagavond rond 23.20 uur een 32-jarige automobilist uit Someren tegen een geparkeerd voertuig gebotst. Een ademanalyse met een promillage van 1,30 wees uit dat de man onder invloed van alcohol was. De man kreeg een rijverbod van 6 uur. Er wordt een proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

Veldhoven: Bromfietser gewond door valpartij
Op de kruising Nieuwstraat-Goorstraat-Alm is maandagavond rond 20.00 uur een 16-jarige bromfietser uit Knegsel gewond geraakt. De jongen reed over de Nieuwstraat komende uit de richting van de Kromstraat toen hij ter hoogte van de kruising de controle over zijn voertuig verloor en viel. Hierdoor botste hij tegen de voorkant van de auto van een 29-jarige vrouw uit Veldhoven die hem tegemoet reed. De bromfietser is voor behandeling aan zijn verwondingen overgebracht naar het St. Josephziekenhuis.

Wintelre: Man onder invloed botst tegen lantaarnpaal Op de Biemeren is maandagavond rond 23.45 uur een 28-jarige automobilist uit Veldhoven de controle over zijn auto verloren en frontaal tegen een lantaarnpaal gebotst. Een ademanalyse met een promillage van 1,05 toonde aan dat de man een slok te veel op had. Hij kreeg een rijverbod van vier uur en er wordt een proces-verbaal tegen hem opgemaakt.