Kamera verzorgt internetuitzending van kunstproject Absolut

Datum nieuwsfeit: 19-04-2001

MANTIS COMMUNICATIONS BV

KAMERA verzorgt INTERNETUITZENDING van KUNSTPROJECT ABSOLUT

ABSOLUT LIGHTS; HET NIEUWSTE KUNSTPROJECT VAN ABSOLUT

Vijf Europese steden exposeren ABSOLUT lichtinstallaties over het internet
Vanaf 19 april 2001

Op 19 april 2001 zullen vijf Europese steden gelijktijdig het licht zien met de unieke after dark experience ABSOLUT LIGHTS. Bij dit nieuwe kunstproject van ABSOLUT zijn vijf Europese steden betrokken: Athene, Berlijn, Londen, Madrid en Milaan. Het belooft een absolute topervaring te worden!

Kamera is gekozen om ABSOLUT LIGHTS via internet uit te zenden met licht-displays van vijf internationale kunstenaars uit verschillende Europese steden; Athene,
Berlijn, Londen, Madrid en Milaan. Het event, dat op 19 april gelanceerd wordt is het laatste in een serie van succesvolle kunstprojecten die ABSOLUT de afgelopen jaren heeft gecreëerd.

Kamera zal een twee uur durende internetuitzending verzorgen van dit event met live beelden en van tevoren opgenomen materiaal zoals muziek, interviews en profielschetsen van de betrokken artiesten. Om de exposure van dit project te vergroten, zal dit videomateriaal zes weken lang op aanvraag beschikbaar zijn op de ABSOLUT website.

ABSOLUT LIGHTS is de grootste promotionele website die ooit gebouwd is. Miljoenen kijkers over de hele wereld kunnen deze spectaculaire installatie volgen, zegt Dan Willstrand, CEO van Kamera.

De ABSOLUT LIGHTS-campagne schept een nieuw precedent voor wat men kan bereiken met streaming media. Door een speciaal ontworpen interface kan het internetpubliek de ontwikkelingen van de ABSOLUT LIGHTS-campagne in alle steden tegelijk volgen. Het videosignaal van de vijf steden komt via een satellietverbinding binnen bij het Broadcast Centre van Kamera in Stockholm, waar het wordt gedigitaliseerd en geschikt gemaakt voor uitzending via internet door de hosting partner van Kamera; Akamai. Kamera paste vergelijkbare technische oplossingen toe in de Bredbandsbolaget breedband pilot van de Olympische Spelen, bij de internetuitzending van de aankondigingen van de Nobel-prijs en bij de lancering van de Volvo S60.

Dit event is te zien op: www.absolut.com/lights en www.absolutlights.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mantis Communications / Kamera Nederland BV.

Singel 540
1017AZ Amsterdam
Fax 020-6271953

Robbert Biben, Algemeen directeur Mantis Communications, tel:
020-3449000 of 06-22209477,
e-mail (robbert.biben@kamera.com)