Politiebericht Utrecht: district Eemland Noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 19-04-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 09.50 uur
Automobilist rijdt onder invloed

EEMNES Donderdagmorgen omstreeks half twee zagen surveillerende agenten een voertuig over de Laarderweg rijden, waarvan het rechter achterlicht defect was. Voordat de agenten de bestuurder staande hielden, zagen zij dat deze op de Patrijzenhof een stoeprand meenam hetgeen de reden was om hem te onderwerpen aan een blaastest.

De uitslag van de eerste blaastest was reden om de bestuurder, een 24-jarige man uit Eemnes, aan te houden en over te brengen naar het bureau. De ademanalyse wees 1,25 promille uit. De man is met een dagvaarding en een rijverbod van vijf uur heengezonden.

Snelheidscontroles

District Eemland noord De politie heeft gisteren op twee locaties in dit district een snelheidscontrole gehouden. Tussen acht uur en tien uur s-morgens werden 1864 voertuigen op de N237 te Soesterberg gecontroleerd. Slechts drie automobilisten overschreden de toegestane snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 100 km/h.

Op de Torenlaan in Baarn werd de snelheid van 1226 voertuigen gemeten. Op deze locatie werd beduidend harder gereden, want 119 automobilisten kunnen rekenen op een bekeuring voor het overschrijden van de maximum toegestane snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 78 km/h.