Klanten starten met GPRS diensten Libertel-Vodafone

LIBERTEL-VODAFONE
www.libertel.nl

Zakelijke klanten starten met GPRS diensten Libertel-Vodafone

Maastricht, 19 april 2001 - Zakelijke klanten waaronder Cisco Systems, Ericsson, Ernst & Young en PinkRoccade nv starten een (vervolg)traject met Libertel Corporate GPRS Access. Libertel-Vodafone richt zich met deze nieuwe GPRS-technologie in eerste instantie op de zakelijke markt. De komende maanden wordt verder gewerkt aan de ontwikkeling van nieuwe GPRS diensten. Zodra GPRS-terminals in grotere aantallen en in een breder assortiment beschikbaar komen, kunnen daarmee op GPRS-gebaseerde diensten voor de gehele markt aangeboden worden.

Altijd .on line.
De introductie van Libertel Corporate GPRS Access voor zakelijke organisaties biedt tal van voordelen voor medewerkers die geen vaste werkplek hebben. Met Corporate GPRS Access krijgen werknemers mobiel toegang tot hun kantoorsystemen om hun e-mail te lezen, adressenbestanden op te vragen, werkschema.s in te zien of kennisbanken te raadplegen en kunnen ze efficiënt werken omdat ze altijd .on-line. zijn. Voor Corporate GPRS Access geldt een tarief dat is gebaseerd op volume en niet op tijd. Alleen het versturen en ontvangen van data wordt berekend.

Libertel-Vodafone biedt haar zakelijke klanten daarmee niet alleen een basis voor het realiseren van diverse toepassingen op het gebied van LAN, WAP en M2M, maar ook de mogelijkheid om via bijvoorbeeld een bedrijfsnetwerk (LAN) met publieke netwerken (bijvoorbeeld Internet) te communiceren.

Cisco Systems
De Nederlandse verkooporganisatie van Cisco Systems gaat gebruik maken van Libertel Corporate GPRS Access, waardoor de accountmanagers in staat worden gesteld om mobiel in te loggen op het eigen netwerk. Zo krijgen zij toegang tot e-mail, agenda, intranet en het Internet order systeem. Hierdoor kan Cisco haar service naar klanten nog verder verhogen. Cisco is marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet en levert Libertel-Vodafone de IP-infrastructuur waar GPRS gebruik van maakt. De software- en hardwareproducten van Cisco worden gebruikt om computers zodanig aan elkaar te koppelen dat de gebruikers toegang hebben tot dezelfde informatie, ongeacht tijdstip, plaats en soort computersysteem.

Ericsson
Als wereldwijde marktleider op het gebied van communicatie combineert Ericsson vernieuwing in mobiliteit, Internet en 'multi-services'. Ericsson creëert en stimuleert op deze manier een nieuw tijdperk op het gebied van mobiliteit, persoonlijk- en breedband Internet. Ericsson's missie is de mogelijkheden en behoeftes van haar klanten te begrijpen en de allerbeste communicatie-oplossingen te leveren op een efficiënte manier. Ericsson heeft in Nederland het GPRS-netwerk geleverd aan Libertel-Vodafone. Samen met Libertel-Vodafone heeft Ericsson ook de gebruiksmogelijkheden van GPRS richting de zakelijke markt verbeterd door de applicatie te ontwikkelen en te leveren die de snelheid, veiligheid en toegankelijkheid van Corporate GPRS Access zal verhogen. Deze applicatie, genaamd Ericsson Virtual Office (EVO), kan samen met het GPRS-netwerk door Libertel-Vodafone aangeboden worden aan de zakelijke markt. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten over de hele wereld.

Ernst & Young
Ernst & Young is internationaal actief op het gebied van accountancy en belasting- en juridische dienstverlening. Vanuit de ruim 50 Nederlandse kantoren brengen de medewerkers een groot deel van de tijd bij de klant door. Naast de kennisbanken, welke de organisatie al geruime tijd inzet, wordt voor de ondersteuning van de werkzaamheden steeds meer gebruik gemaakt van hulpmiddelen voor het werken in teamverband (collaboration tools) en van specifieke toepassingen. Om optimaal gebruik te maken van deze mogelijkheden is een permanente koppeling met de infrastructuur van Ernst & Young noodzakelijk. In samenwerking met Libertel-Vodafone onderzoekt Ernst & Young of GPRS de mogelijkheden biedt om een mobile office in te richten voor haar mobiele medewerkers.

PinkRoccade nv
PinkRoccade levert hoogwaardige dienstverlening aan opdrachtgevers in informatie-intensieve sectoren, waaronder de financiële sector, industrie, sociale zekerheid en de overheid. In Nederland streeft PinkRoccade naar een leidende positie in deze sectoren. De dienstverlening van PinkRoccade is gebaseerd op twee kerncompetenties: application services (ontwikkeling, onderhoud en vernieuwing van ICT-applicaties) en infrastructure management services. PinkRoccade wil groei bereiken via autonome ontwikkeling versneld door het verkrijgen van outsourcingsopdrachten. Bij het concern werken ruim 7.700 medewerkers. In 2000 werd een omzet behaald van EUR 650 miljoen.

Libertel-Vodafone
Libertel-Vodafone is één van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone heeft wereldwijd meer dan 83 miljoen klanten in 30 landen. Sinds 15 juni 1999 is Libertel N.V. genoteerd aan de officiële markt van Euronext Amsterdam.

/ / / / / / / / / / / / / / / / /

Noot voor redacties