Bijdrage PvdA over uitspraken Borst over euthanasie

Datum nieuwsfeit: 19-04-2001
Partij van de Arbeid

Den Haag, 19 april 2001

BIJDRAGE VAN WILLIE SWILDENS-ROZENDAAL (PVDA) AAN HET INTERPELLATIEDEBAT OVER DE UITSPRAKEN VAN MEVROUW BORST IN NRC HANDELSBLAD VAN 14 APRIL JL.

De PvdA-fractie is buitengewoon ongelukkig met de uitspraken van minister Borst in het interview in NRC Handelsblad d.d. 14 april jl. Wij zijn onaangenaam getroffen, zowel door het moment waarop die uitspraken zijn gedaan als door de inhoud: de toonzetting en woordkeus die mensen onnodig hebben gekwetst.

De uitlatingen - wellicht spontaan gedaan - mogen haar eigen, subjectieve mening weergeven, zij had zich echter moeten realiseren ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen