Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 19-04-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 19-04-2001 Mediaberichten 19 april (14.30 uur)

WEERT Mishandeling (2)

Getuigenoproep

WEERT - De politie komt graag in contact met getuigen van de mishandeling die woensdagavond omstreeks 18.45 uur plaatsvond op het fietspad langs de Eindhovenseweg. Getuigen kunnen contact opnemen met de politie via telefoonnummer 0900 8844 (30 cent per minuut).

Een 35-jarige Weertenaar heeft woensdagavond bij de politie aangifte gedaan van mishandeling. De man liet samen met zijn zoontje de hond uit langs de Eindhovenseweg. Vanaf de rotonde kwamen twee bromfietsers aanrijden waarop de man naar zijn tweejarig zoontje liep (dat op het fietspad fietste). De vader wilde een aanrijding tussen de bromfietsers en zijn zoontje voorkomen. Hij werd daarbij door een van de twee bromfietsers geraakt. De bromfietser stopte vervolgens zijn bromfiets, pakte de helm uit het bergvak en liep op de man toe. Volgens het slachtoffer schold de bromfietser hem uit en werd hij geslagen met de helm. Hierbij raakte hij gewond aan zijn hand.

De bromfietser die de bedreigingen uitte en die de man sloeg was een negroïde man met een normaal postuur en ongeveer 1.80 meter groot. Tijdens de mishandeling verloor de bromfietser een mouw van zijn zwarte jas. De tweede bromfietser was een blanke man van eveneens ongeveer 1.80 meter groot.

WEERT Bedrijfsinbraak

WEERT In de nacht van woensdag op donderdag hebben onbekenden vanaf een bedrijfsterrein aan de Celciusstraat een container gestolen. De container was ongeveer 6 x 2 x 1 meter groot en was gevuld met roest vrij staal (RVS). Door de toegangspoort te forceren werd toegang verkregen tot het terrein. De container is vermoedelijk met een vrachtauto ontvreemd. De waarde van de container is 9000 gulden en het RVS heeft een waarde van 13.000 gulden.