RSDB concretiseert vooruitzichten 2001

Bron: Roto Smeets de Boer NV
Roto Smeets de Boer NV

RSDB CONCRETISEERT VOORUITZICHTEN 2001

Op de Aandeelhoudersvergadering werd bekend gemaakt dat RSDB een zwak eerste kwartaal 2001 achter de rug heeft.

De voornaamste oorzaak hiervan is te zoeken in een lager geproduceerd volume onder meer als gevolg van achterblijvende reclamebestedingen in zowel de consumenten- als de business-to-business markt.

Inmiddels zijn door de gehele organisatie maatregelen getroffen, waarvan in de loop van het jaar de effecten merkbaar zullen worden.

Op grond hiervan en op basis van de laatste marktinzichten verwacht RSDB voor het gehele jaar een daling van de winst per aandeel van 15-20%.

Hilversum, 19 april 2001

ROTO SMEETS DE BOER NV
Raad van Bestuur

Voor meer informatie: L.M. van Gelder, tel. 035 - 6258611

Profiel
RSDB is een beursgenoteerde onderneming met een jaaromzet van f 700 mln en ruim 4.000 medewerkers. RSDB is een organisatie van dienstverlenende ondernemingen die de communicatie-uitingen van haar opdrachtgevers - met toegevoegde waarde - omzet in gedrukte en multimediale producties. Deze ondernemingen zijn ondergebracht in 3 merken: Roto Smeets (voor grootschalige productie van tijdschriften, postorder catalogi en promotioneel drukwerk) met vestigingen in 7 landen in Noordwest-Europa, PlantijnCasparie (prepublishing, drukwerk en directmarketing) met 30 regionale vestigingen en Media Partners (internationale publishing services) met vestigingen in 4 Europese landen.

RSDB : www.rsdb.nl
Roto Smeets : www.rotosmeets.com