Storing vaste telefoonnet legt Dutchtone plat

Datum nieuwsfeit: 19-04-2001

* 19 april 2001;
Storing in vaste telefoonnet legde telefoonverkeer Dutchtone plat

Den Haag, 19 april 2001 - Door een storing in de software die verbindingen legt tussen de netwerken van de verschillende mobiele operators, konden Dutchtone-klanten vanmiddag niet telefoneren met klanten van andere aanbieders.

Om 12.55 uur vanmiddag constateerde Dutchtone een storing in het telefoonverkeer tussen haar eigen klanten en klanten van andere telecombedrijven. De oorzaak van de storing was een mankement in de software van het vaste KPN-telefoonnet die verbindingen tussen verschillende mobiele netwerken mogelijk maakt. De consequentie is dat klanten van Dutchtone wel onderling konden communiceren, maar niet met klanten van andere operators. Het probleem gold zowel voor vaste als mobiele telefonie. Dutchtone heeft vastgesteld dat de in haar netwerk ingebouwde beschermingsmechanismen naar verwachting hebben gepresteerd, waardoor telefoonverkeer binnen het Dutchtone-netwerk wel mogelijk bleef.

Dutchtone
Dutchtone N.V. is een Nederlands telecommunicatiebedrijf dat beschikt over een eigen landelijk netwerk voor mobiele telefonie, gebaseerd op GSM 1800 technologie. Dutchtone levert tal van diensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. Dutchtone is een van de belangrijkste leveranciers van de Nederlandse overheid. Bij Dutchtone werken 1600 mensen.

Voor meer informatie:
Dutchtone N.V.: Hugo van Bergen 06 280 235 28 Lammers van Toorenburg: PR Armine Egberink 030 - 65 65 070