Politiebericht Brabant-Noord: Uden

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 19-04-2001
Persbericht district De Leijgraaf

MAN OVERVALLEN

In een café aan de Birgittinessenstraat in Uden is woensdagmiddag een 42-jarige man uit Uden overvallen. Volgens het slachtoffer, een familielid van de eigenaar, kwamen rond 16.00 uur twee onbekende mannen het café in. Een van de mannen richtte een vuurwapen op de Udenaar en eiste geld. Het slachtoffer heeft het tweetal daarop een onbekend geldbedrag overhandigd, waarna de overvallers vertrokken. Op het moment van de overval waren er geen klanten in het café. De politie heeft de zaak in onderzoek.

RAMKRAAK IN BOEKEL

Afgelopen nacht vond een ramkraak plaats in een winkel aan het Sint Agathaplein in Boekel. Rond 03.35 uur reden onbekenden met een auto de deur en het rolluik van de winkel er uit. In de winkel lieten de dieven een flinke ravage achter. In totaal werden zes vitrines met sieraden leeggeroofd. De daders zouden zijn weggereden in een lichtkleurige auto in de richting Erp. Een juiste inventarisatie van het onvreemde goed dient nog te worden opgemaakt. Ruim een uur later werd ingebroken in een winkel aan de Hoofdstraat in Veghel. Na het vernielen van een deur namen de daders twee kassas weg met wisselgeld. Later op de ochtend werden beide kassas leeg aangetroffen op de Dennelaar in Veghel.

SIGARETTEN WEG

In de nacht van woensdag op donderdag kregen bewoners van een huis aan de Pastoor van Winkelstraat in Schaijk ongewenst bezoek. Na het forceren van een deur is uit een rijdende winkel die in een schuur stond, een hoeveelheid sigaretten gestolen. Uit de woning verdween een portefeuille met klein geld.

GESTOLEN AUTO TERUG

Donderdagmorgen troffen agenten op de Eikenheuvelweg in Uden een blauwe Opel Kadett aan. Na onderzoek bleek dat het voertuig afgelopen nacht gestolen was vanaf de Abdijlaan in Uden. De politie heeft de eigenaar in kennis gesteld.

Afgelopen nacht verdween vanaf het Muziekplein in Uden een grijze Opel Corsa, kenteken SK-02-DX en op de Wielewaallaan in Boekel een grijze Volvo, kenteken FT-GF-30.

MAN SLAAT MEISJE

De politie heeft vanmorgen op de Hazelaars in Boekel een 54-jarige man uit die plaats aangehouden. Hij wordt ervan verdacht eerder op de ochtend een 19-jarig meisje uit Boekel een aantal keren met een stok te hebben geslagen. De man verklaarde tijdens zijn verhoor dat hij dat deed omdat het meisje hem uitschold. Hij is later op de ochtend weer in vrijheid gesteld.