Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Reclamebureau Vos en Libert neemt activiteiten Wehkamp over

Datum nieuwsfeit: 19-04-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Zwolle, 19 april 2001

DEEL RECLAME-ACTIVITEITEN WEHKAMP NAAR BUREAU VOS EN LIBERT

Reclamebureau Vos en Libert uit Leeuwarden neemt deel van de reclame-activiteiten
van Wehkamp over

Met ingang van 1 april jl. heeft Wehkamp zijn bedrijfsonderdeel voor het maken van speciale catalogi, direct mailings en aanverwant drukmateriaal verzelfstandigd. Reclamebureau Vos en Libert uit Leeuwarden zet de activiteiten onder leiding van Wehkamp-man Mark Dijkman in een nieuwe vestiging in Zwolle voort. Het nieuwe bedrijf start met negen werknemers onder de naam Vos en Libert Retail. Vier van deze medewerkers zijn afkomstig van Wehkamp, daarnaast zijn drie DTP-ers in dienst genomen om niet alleen Wehkamp maar ook andere klanten goed van dienst te kunnen zijn. Daarbij zullen de activiteiten primair worden gericht op retailformules. 'Naast het werk voor deze andere klanten gaan we voor Wehkamp buiten de grote catalogus om allerlei zaken doen als speciale modefolders, aparte bijlagen bij de catalogus, aanbiedingsfolders en geadresseerd reclamedrukwerk. Natuurlijk kunnen we daarbij altijd een beroep doen op onze collega's van de andere Vos en Libert -vestigingen. En omgekeerd: onze vestiging heeft specialismen in huis waar zij weer gebruik van kunnen maken. Zo onstaan er synergie-effecten die het kwaliteitspeil uiteindelijk zullen verhogen', aldus Mark Dijkman. Voor Wehkamp was dit laatste een belangrijke drijfveer. Garantie van het huidige kwaliteitspeil en daarnaast verrassend aangename ideeën in de toekomst.

Werkgarantie
Wehkamp verzekert het bureau voorlopig van werk. Voordelen voor Nederlands grootste homeshopper zijn o.a. nieuwe perspectieven en nieuwe creatieve uitdagingen. Bovendien werkt een bureau flexibeler, efficiënter en voordeliger.
Het reclamemateriaal wordt in grote oplagen verspreid. Mark Dijkman: 'Bij Wehkamp noemen ze het de kleinere catalogi, maar het wordt in aantallen van drie- tot achthonderdduizend stuks verspreid'. De hoofdcatalogus van Wehkamp kent een oplage van 1,6 miljoen stuks per seizoen.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie