Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Interactief vervolg op Adidas Be Better campagne

Datum nieuwsfeit: 20-04-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

<<...OLE_Obj...>>

AGENCY.COM : Amsterdam ontwikkelt interactief
vervolg op adidas Be Better campagne

Diemen, 20 april 2001 - AGENCY.COM : Amsterdam heeft voor adidas het vervolg ontwikkeld op de interactieve website die vorig jaar werd ontworpen voor de Be Better campagne. In de on- en offline campagne fungeren dit jaar Martina Hingis, Jonah Lomu, Ato Boldon en Sergio Garcia als adidas-ambassadeurs. Doel van de website - www.adidas.com/bebetter
- is de bezoekers actief deel te laten nemen. Ze krijgen de gelegenheid zelf adidas-ambassadeur te worden. Ambassadeurs kunnen suggesties aandragen voor nieuwe producten en de werking van adidas Performance producten zelf ondergaan.

De bezoekers kunnen adidas-ambassadeur worden door deel te nemen in een creatieve competitie. In deze competitie kan de bezoeker online eigen e-cards ontwerpen. Hierbij wordt hij of zij niet gehinderd door technische beperkingen; er kan naar hartelust geknipt, geplakt, vergroot, verkleind en geroteerd worden dankzij geavanceerde technologieën als Flash 5, Generator 2 en XML.

In deze online campagne zit een duidelijk viraal element: bezoekers ontwerpen eigen e-cards en versturen die naar vrienden, die op hun beurt ook de site gaan bezoeken en deel kunnen nemen aan de competitie. Scores in deze competitie worden online in real time bijgehouden.

De site wordt modulair opgebouwd. Er wordt gestart met de e-card competitie en na een aantal weken zal er een finale volgen: de bezoekers zullen worden geconfronteerd met een creatieve uitdaging die het uiterste van ze zal vergen.

De winnaars worden bekroond met het adidas-ambassadeurschap, wat ze naast gratis sportartikelen ontmoetingen oplevert met de sportsterren. Verder zullen de winnaars een plaats krijgen op de site en zal adidas hun input verzamelen voor de toekomstige ontwikkeling van nieuwe adidas producten.

Over AGENCY.COM
AGENCY.COM is een wereldwijd toonaangevende aanbieder van e-business oplossingen en biedt services op het gebied van strategie, branding en technologie waarmee onze klanten hun interactieve business kunnen op- en uitbouwen. We zorgen voor de probleemloze integratie van meerdere digitale technologieën - Web, mobiel, interactieve televisie en meer - om onze klanten in staat te stellen initiatieven op het gebied van knowledge sharing, online commerce en marketing communications te ontplooien. We maken hierbij gebruik van teams met toonaangevende Internetstrategen, technologen van wereldklasse en online brand marketing specialisten die zorgen voor het bouwen en herstructureren van wereldwijde interactieve ondernemingen. We hebben ruim 1600 mensen in dienst verspreid over 15 locaties in de Verenigde Staten en Europa. Verder bieden we onze diensten in Azië en Latijns-Amerika aan via ondernemingen waarmee we intensief samenwerken. Meer informatie op: www.agency.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman
Tel: 020 530 43 45
E-mail: (dennisd@text100.nl)

adidas
Oliver Hempel
E-mail: (Oliver.Hempel@adidas.de)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie