BEA sluit zich aan bij UDDI consortium

- PERSBERICHT-

Amsterdam, 20 april 2001

BEA sluit zich aan bij UDDI consortium

BEA Systems, een van de marktleiders op het gebied van e-business infrastructuur software, heeft vandaag aangekondigd zich aan te sluiten bij het Universal Description, Discovery en Integration (UDDI) consortium. Dit consortium is een industrie-breed initiatief om een open structuur, UDDI, te ontwikkelen voor het beschrijven van diensten waarmee bedrijven eenvoudig hun leveranciers en online handelspartners kunnen identificeren en met hen kunnen communiceren.

Zowel grote als kleine bedrijven hebben baat bij UDDI: de specificaties zijn speciaal ontwikkeld om alle problemen die de groei van en de synergie tussen business-to-business (B2B) commerce en webdiensten zouden kunnen beperken, het hoofd te bieden. Ze vormen een set standaard webprotocols voor application-to-application (A2A) commerce waarmee bedrijven data, bedrijfsprocessen en transacties kunnen uitwisselen.

*Sinds de oprichting is BEA een groot voorstander geweest van open standaarden. We zijn daarom erg blij om nu, met het UDDI consortium, verdere standaards te kunnen ontwikkelen voor business registers. Dergelijke basisvoorwaarden voor webdiensten zijn belangrijk voor de groei van internethandel,* aldus Ed Cobb, vice president van BEA Architecture & Standards. *BEA gelooft dat UDDI, in combinatie met ebXML, SOAP en WSDL, de bestaande webstandaarden aanvult om zo een wijdverbreide acceptatie van webdiensten te vergroten.*
Het UDDI consortium levert belangrijke standaarden die zijn ontworpen om e-businesses in staat te stellen hun klanten en partners te bereiken, wat in de praktijk een moeilijke taak blijkt te zijn. Dit wereldwijd ondersteunde initiatief is ontwikkeld om de struikelblokken te verwijderen die de communicatie tussen bedrijven, en daarmee automatisch ook tussen hun e-business applicaties, bemoeilijken.

Over UDDI
Het Universal Description, Discovery en Integration (UDDI) project is een veelomvattend industrie initiatief. Het project creëert een platform-onafhankelijke, open structuur bedoeld voor het beschrijven van diensten, het traceren van bedrijven en het integreren van bedrijfsdiensten met het gebruik van internet. UDDI is de eerste echte cross-industry project dat wordt ondersteund door alle grote platform en software providers, marktplaats operators en e-business marktleiders. Deze pioniers op het gebied van technologie vormen de katalysatoren achter de ontwikkeling van UDDI en de daaraan gerelateerde technologieën. Het UDDI project maakt gebruik van het Worldwide Web Consortium (W3C) en Internet Engineering Task Force (IETF) standaards zoals Extensible Markup Language (XML), HTTP en Domain Name System (DNS) protocols. Bovendien wordt er aandacht besteed aan cross-platform programmeer eigenschappen door het adopteren van een vroege versie van het Simple Object Acces Protocol (SOAP). Meer dan 220 bedrijven zijn inmiddels lid van de UDDI community. Meer informatie is te vinden op www.uddi.org.

- EINDE PERSBERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Over BEA Systems
BEA Systems, Inc. (Nasdaq: BEAS) is één van 's werelds meest vooraanstaande bedrijven op het gebied van e-business infrastructuur software. Wereldwijd heeft het bedrijf meer dan 9400 klanten, waaronder het merendeel van de Fortune Global 500. BEA en haar WebLogic® product familie behoren tot de meest betrouwbare merken in e-business. Bedrijven die hun e-business gebaseerd hebben op het BEA WebLogic E-Business PlatformTM zijn betrouwbaar, in hoge mate schaalbaar en in staat nieuwe diensten snel op de markt te brengen. Het e-business platform van BEA is de de facto standaard voor meer dan 1500 system integrators, independent software vendors (ISVs) en application service providers (ASPs). Deze leveren hiermee totaaloplossingen om e-businesses toekomstbestendig te maken en stellen bedrijven hiermee in staat snelle groei en winstgevendheid te behalen. Het hoofdkantoor van BEA Systems is gevestigd in San Jose in Californië. De vestiging in Nederland bevindt zich in Amstelveen. BEA heeft in totaal 93 vestigingen in 30 landen. Op het web is BEA Systems te vinden onder www.bea.com.

BEA en WebLogic zijn geregistreerde merken van BEA Systems, Inc. BEA Weblogic E-Business Platform, BEA WebLogic Server, BEA WebLogic Commerce Server, BEA WebLogic Personalization Server, BEA WebLogic Collaborate en BEA WebLogic Business Process Integrator zijn merken van BEA Systems, Inc. Alle andere product-en bedrijfsnamen zijn waarschijnlijk merken van het bedrijf waarmee ze in verband worden gebracht.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (