Politiebericht Utrecht: Bromfietser werkt niet mee

Datum nieuwsfeit: 20-04-2001

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 20-04-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 11.05 uur
Geen helm, valse naam, opgevoerd, geen certificaat

SOEST Een brommerbestuurder die niet wilde worden gecontroleerd door de politie probeerde er tussenuit te knijpen. Dit was vrijdagmorgen kort na half twee op de Vondellaan. Even later vond de politie de brommer met bestuurder en passagier op de Verlengde Kolonieweg. Het bleken twee inwoners van Soest van 18 en 16 jaar te zijn. Zij kregen een bon voor het niet dragen van de helm.

De achttienjarige bestuurder had geen bromfietscertificaat. De zestienjarige bleek een valse naam te hebben opgegeven. Op de rollentestbank bleek de brommer flink opgevoerd.

Naast de bon voor het niet dragen van de helm werden er bonnen uitgeschreven voor het niet hebben van het certificaat, het opgeven van een valse naam en de opgevoerde brommer.

Geen certificaat, opgevoerd

SOEST De politie controleerde donderdagmiddag rond kwart over vier een snorfiets op de Stadhouderslaan. De bestuurder, een 26-jarige inwoner van Laren, bleek geen certificaat te hebben. Daarnaast was de snorfiets opgevoerd. De bestuurder kreeg voor beide feiten een bekeuring.

Geen helm, geen certificaat

EEMNES Op de Simonsveen in Eemnes troffen surveillerende agenten een passagier op een brommer aan die geen helm op had. De bestuurder bleek niet in het bezit van een certificaat. Beide mannen, inwoners van Eemnes van 16 en 17 jaar, kregen een proces-verbaal.