Claim op Diergezondheidsfonds zonder medeweten PVV Bestuur

Productschappen Vee, Vlees en Eieren

Persbericht 23, 20 april 2001

Claim op Diergezondheidsfonds zonder medeweten PVV Bestuur

Los van de noodzaak en wenselijkheid van een deugdelijke opkoop- en opslagregeling voor varkens en runderen, reageert het Productschap Vee en Vlees (PVV) vandaag met grote verbazing over de manier waarop het jongste akkoord daarover tot stand kwam.

Het akkoord zal voor een belangrijk deel trekken op het diergezondheidsfonds, waarvoor de verantwoordelijkheid en het beheer berusten bij het bestuur van het PVV. Bij de afspraken die het Ministerie van LNV gisteren maakte over de opkoopregeling en de consequenties daarvan voor het Diergezondheidsfonds waren behalve LTO-Nederland, noch het PVV zelf, noch andere organisaties of bestuurders van de vee- en vleeskolom betrokken.

De gang van zaken is temeer onbegrijpelijk, daar verleden week nog het voltallige PVV-bestuur uitvoerig overleg heeft gevoerd over de verdere invulling van het fonds.