Politiebericht Brabant-Noord: Snelheidscontrole

Datum nieuwsfeit: 20-04-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 20-04-2001 Persbericht district Aa en Dommel

SNELHEIDSCONTROLE

Donderdag is snelheidscontrole gehouden op de Oetelaarsestraat in Gemonde. Op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden werden 259 voertuigen gecontroleerd. Hiervan reden er 85 te hard. De hoogste snelheid was 83 km/u.

Donderdagmiddag zijn 14 bestuurders bekeurd die te hard reden. Ze werden samen met 1480 anderen gecontroleerd op de Eerdsebaan in Wijbosch. Op deze weg waar 80 km gereden mag worden was 101 km/u de hoogst gemeten snelheid.

MAN AANGEHOUDEN, Liempde

Donderdagavond is een 34-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man fietste over de Roderweg in Liempde. Bij controle bleek, dat de man nog een gevangenisstraf van 14 dagen moest ondergaan in verband met diefstallen. De man is aangehouden en ingesloten om zijn straf te ondergaan.

JONGENS AANGEHOUDEN, Boxtel

Vrijdagmorgen zijn twee 18 en 19 jaar uit Boxtel en Liempde aangehouden. Het tweetal werd aangetroffen bij een sportcomplex aan het Essche Heike in Boxtel. Ze bleken enkele spullen bij zich te hebben die van diefstal afkomstig waren. Hierop zijn ze aangehouden en voor verder onderzoek ingesloten. Uit een eerste onderzoek is gebleken dat ze van een aantal auto`s in Boxtel ruiten hebben vernield en vanuit een auto goederen hebben gestolen.

INBRAAK BEDRIJF, Boxtel

In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een bedrijf aan de Rechterstraat in Boxtel. Van het bedrijf werd een deur opengebroken. Enkele computers werden gestolen. Ook vanuit een bedrijf aan de Markt in Boxtel werden enkele computers gestolen. Van het bedrijf werd een raam vernield, waardoor men binnen kon komen.