Honderdste aflevering Businessnieuws In de ban van de week

Datum nieuwsfeit: 21-04-2001

- PERSBERICHT -

100ste aflevering van het Businessnieuws radioprogramma 'In de ban van de week'
Live-uitzending vanaf locatie toegankelijk voor publiek

Amsterdam, 20 april 2001

BusinessNieuws zendt zaterdag 21 april de 100ste aflevering van het wekelijkse interview- en discussieprogramma 'In de ban van de week' uit. Deze jubileumaflevering wordt rechtstreeks uitgezonden vanuit Grandcafe Karel de Grote op het Heinekenplein in Amsterdam. Het publiek kan de live-uitzending van 11.00 tot 13.00 uur bijwonen. Het populair-kritische programma 'In de ban van week' belicht interessante personen, actuele onderwerpen en controversen.

In het programma, dat zaterdag van 11.00 tot 13.00 wordt uitgezonden, debatteren Prem Radhikashun (advocaat en journalist) en Mustapha Oukbih (een van de initiatiefnemers van Fast Forward, tijdschrift voor nieuwe Nederlanders) over het multiculturele experiment. Met Fred van der Spek (PSP) wordt het huwelijk van Maxima en Prins Willem Alexander besproken. Te gast is ook journalist Willem Oltmans. Paul-Jan van de Wint, de helft van het duo Muntz-Van de Wint, komt praten over het verbod van de VPRO om hun programma uit te zenden. Zondag 22 april is een herhaling te beluisteren van 13.00 tot 15.00 uur. Het programma wordt gepresenteerd door Bas van Werven en Martijn de Keizer.

BusinessNieuws heeft de weekendprogrammering uitgebreid. Zo is onlangs gestart met een nieuw wekelijks interactief radioprogramma BN.NL. Het programma, iedere zondag van 11.00 tot 12.00 uur, belicht interessante gasten uit het bedrijfs- en beursleven die in de actualiteit staan. Naast de gesprekken en interviews in de studio worden beleggers en andere geïnteresseerden in de gelegenheid gesteld om via internet hun mening te geven en vragen te stellen.

BusinessNieuws
BusinessNieuws radio, opgericht in 1998, is de commerciële nieuwszender voor algemeen nieuws met speciale aandacht voor de beurs. Het station is in heel Nederland beluisteren via de middengolfzender 1395 AM en de kabel. In Noord- en Zuid-Holland op 91.1 FM, Utrecht 89.5 FM, Zeeland 91.5 FM, en Noord Brabant 88.6/90.1 FM.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (