Pokon behaalt Milieukeur

Datum nieuwsfeit: 22-04-2001

MILIEUKEUR NON-FOOD PERSBERICHTEN

* Pokon behaalt Milieukeur

Milieuvriendelijke meststoffen verkrijgbaar bij bouwmarkten

De bouwmarktketens Gamma en Karwei hebben begin februari hun assortiment uitgebreid met milieuvriendelijke meststoffen van Pokon. Pokon Eco-Actief is beschikbaar voor rozen, bloeiende planten, borders, hagen, struiken en gazon.

Pokon Eco-Actief is een serie organische meststoffen die, anders dan minerale meststoffen, zowel de planten als de bodem milieuvriendelijk voeden. Voor Pokon is Pokon Eco-Actief het eerste product uit het productgamma dat Milieukeur krijgt. Het is sinds februari exclusief verkrijgbaar bij de bouwmarkten van Gamma en Karwei. Volgens Rana Jahangir Tafrechi, product manager van Pokon & Chrysal, zijn marktontwikkelingen de belangrijkste reden geweest om Milieukeur aan te vragen. "Wij zien een groeiende vraag bij klanten en consumenten naar milieuvriendelijke en duurzame producten. Voor ons was dat de aanzet om nieuwe producten te ontwikkelen."

Verkoopargument Voor
Pokon geldt Milieukeur als een belangrijk marketinginstrument. "Milieukeur is te zien als een bevestiging van goede zorg tijdens het productieproces. Dat is volgens ons een zeer goed verkoopargument", zegt Jahangir Tafrechi. Zij wijst erop dat consumenten bij het kopen van producten steeds vaker strenge eisen stellen aan de wijze waarop producten worden gemaakt.

--
Dit is een bericht van de Stichting Milieukeur. Kijk voor meer informatie op onze web-site: www.milieukeur.nl/