Overname Almacenes de Baja y Media door Hagemeyer afgerond

Datum nieuwsfeit: 23-04-2001
Bron: Hagemeyer
Hagemeyer

HAGEMEYER N.V., RIJKSWEG 69, P.O. BOX 5111, 1410 AC NAARDEN, THE NETHERLANDS TELEPHONE (035) 6957611, FAX (035) 6944396

PERSBERICHT

Tijdens de vanmiddag te houden jaarlijkse algemene vergadering van aandeelhouders van Hagemeyer N.V. zal bestuursvoorzitter Rob ter Haar bekend maken dat de in december 2000 aangekondigde overname van het Spaanse Almacenes de Baja y Media (ABM) volgens plan is afgerond. Met een omzet op jaarbasis van EUR 235 miljoen is ABM de grootste distributeur van elektrotechnische materialen in Spanje. De transactie, die volledig uit eigen middelen is gefinancierd, zal in 2001 een positieve bijdrage leveren aan Hagemeyers winst per aandeel voor afschrijving goodwill.

Rob ter Haar zal aangeven dat de resultaten over het eerste kwartaal 2001 bevredigend waren. In lijn met de uitspraken in februari bij de presentatie van de jaarcijfers 2000 is de groei van de omzet in de Verenigde Staten en Australië afgenomen onder invloed van de verslechterde economische omstandigheden. In Europa was de autonome groei van de kerndivisie PPS conform target, hoewel minder dan de sterke groei van vorig jaar.

Ondanks de lagere omzetgroei ontwikkelden de marges zich tot tevredenheid. Hagemeyer ziet dan ook geen reden om af te wijken van de in februari jongstleden uitgesproken vooruitzichten voor het hele jaar.

Naarden, 23 april 2001
HAGEMEYER N.V.