Nieuwe Beta-versie van Acrobat Reader voor Palm OS

Datum nieuwsfeit: 23-04-2001

Adobe brengt power van PDF naar Handheld-markt

Nieuwe Beta-versie van Acrobat Reader voor Palm OS algemeen beschikbaar

Amsterdam, 23 april 2001 (Nasdaq: ADBE) - Voortbouwend op haar Network Publishing visie om visueel rijke content te leveren, waar, wanneer en op welk apparaat dan ook, introduceert Adobe Systems Incorporated een publieke beta-versie van Acrobat® Reader(tm) voor Palm OS®. De nieuwe software biedt druk bezette, mobiele business professionals de flexibiliteit en vrijheid om content in Adobe Portable Document Format (PDF) te bekijken op Palm Powered(tm) handheld computers. Het product kan met onmiddellijke ingang gratis worden gedownload van de Adobe.com website op www.adobe.com/products/acrobat/betareg.html.

Acrobat Reader voor Palm OS brengt de mogelijkheden van de nieuwe Adobe® Acrobat® 5.0-software en Adobe PDF van de desktopcomputer naar handhelds. Tekst en afbeeldingen verschijnen exact zo als ze bedoeld zijn in een echt, platform-onafhankelijk format. Het product biedt tal van krachtige Adobe PDF-voorzieningen en houdt daarbij optimaal rekening met de beperkingen van de Palm OS-software.

"De belangstelling van klanten voor het lezen van Adobe PDF-bestanden op mobiele computerapparatuur zoals Palm-handhelds is overweldigend," zegt Joe Eschbach, Vice President van de ePaper Solutions Group bij Adobe. "Dit is een ontwikkeling die we graag ondersteunen. Het sluit perfect aan op onze visie met betrekking tot de Acrobat-productfamilie en de toekomst van Network Publishing, waarin iedereen een universele toegang heeft tot informatie. We zijn zeer verheugd dat we onze klanten nu al toegang kunnen bieden tot deze nieuwe mogelijkheden."

"Het onderweg kunnen lezen van Adobe PDF-bestanden is absolute noodzaak geworden voor de moderne business professional," zegt Alan Kessler, General Manager van Palm's Platform Solutions Group. "Ik ben ervan overtuigd dat gebruikers van Palm handhelds hierover net zo enthousiast zullen zijn als wijzelf."

Met Acrobat Reader voor Palm OS kunnen gebruikers van de HotSync®-functie Adobe PDF-bestanden synchroniseren van desktop- of laptopcomputers naar iedere Palm Powered handheld. Het product omvat onder andere een desktop-applicatie die wordt geïnstalleerd op het computersysteem van de gebruiker en op de Palm OS viewer-applicatie van de handheld. Het proces van voorbereiden en verzenden van een Adobe PDF-bestand om bekeken te kunnen worden op een Palm Powered apparaat is simpel en snel. Na het opstarten van de desktop-applicatie sleept de gebruiker een Adobe PDF-bestand naar de applicatie en laat hij de muisknop los. Adobe PDF-bestanden die zijn aangemaakt met Acrobat 5.0 zullen een betere leeservaring geven op de handheld dan documenten die met eerdere versies van Acrobat zijn gecreëerd, omdat deze automatisch een tag meekrijgen met informatie over de structuur en organisatie van het document. Hierdoor zal de tekst eenvoudiger en betrouwbaarder op de handheld kunnen draaien. De volgende keer dat een HotSync-handeling wordt uitgevoerd zal het Adobe PDF-bestand automatisch naar de viewing-applicatie op de handheld worden verzonden. De gebruiker kan vervolgens de Acrobat Reader-applicatie op de handheld opstarten en het te lezen Adobe PDF-bestand selecteren.

Verkrijgbaarheid en prijzen
De publieke beta-versie van Acrobat Reader voor Palm OS is met onmiddellijke ingang gratis te downloaden op www.adobe.com/products/acrobat/betareg.html voor Windows 98, Windows NT® 4.0, Windows ME en Windows 2000 (gebruikers dienen te beschikken over een Palm Desktop 3.0.1 of hoger), en Palm Powered apparatuur met Palm OS 3.1 of hoger en vrij geheugen van minimaal 200K. Het eindproduct zal in eerste instantie alleen beschikbaar zijn in het Engels en naar verwachting in de tweede helft van 2001 op de markt komen. Ondersteuning van andere talenversies en het Macintosh platform zal naar verwachting worden toegevoegd in toekomstige versies. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan
www.adobe.com/products/acrobat/readerforpalm.html. Over Adobe Systems Incorporated
Adobe Systems Incorporated (www.adobe.com) is opgericht in 1982 en bouwt veelvuldig bekroonde software-oplossingen voor Network Publishing, inclusief web, print, video, draadloze en breedband applicaties. Haar tools op het gebied van graphic design, imaging, dynamische media en authoring stellen klanten in staat visueel rijke en betrouwbare content te creëren, managen en leveren. Het hoofdkantoor van Adobe is gevestigd in San Jose, Calif. Het bedrijf is de op twee na grootste PC software organisatie in de VS, met jaarlijkse inkomsten van meer dan $1,3 miljard.

©2001 Adobe Systems Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Adobe, het Adobe-logo, Acrobat en Acrobat Reader voor Palm OS zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Adobe Systems Incorporated in de Verenigde Staten van Amerika en/of andere landen. Palm OS en HotSync zijn geregistreerde handelsmerken, en Palm en Palm Powered zijn handelsmerken van Palm, Inc. of haar dochterondernemingen. Microsoft, Windows en Windows NT zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten van Amerika en/of andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor meer informatie:
Kwok Sing Sit