Meldpunt vriendjespolitiek bij nieuwbouwwoningen

Datum nieuwsfeit: 24-04-2001
24.04.2001/032

MELDPUNT VRIENDJESPOLITIEK BIJ NIEUWBOUWWONINGEN

De ´vereniging eigen huis´ heeft een meldpunt geopend over ´vriendjespolitiek bij nieuwbouwwoningen´. Aanleiding hiervoor is het toenemende aantal klachten van woonconsumenten dat bij oplevering van nieuwbouwwoningen huizen worden achtergehouden en daarna bewoond worden door relaties of medewerkers van de bij de bouw betrokken marktpartijen of de gemeente. Daarnaast bestaat bij woonconsumenten onduidelijkheid over de verkoopprocedure zelf. Gemeenten en marktpartijen verstrekken vooraf onvoldoende informatie over de te hanteren regels en voorwaarden bij de verkoop van nieuwbouwwoningen.

Eigen Huis vindt deze zaken ontoelaatbaar en wil meer inzicht krijgen in de klachten. ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen