Nieuwe CAO Natuursteen: minimaal 5 procent meer loon

Bron: FNV Bouw
FNV Bouw

Nieuwe CAO Natuursteen: minimaal 5 procent meer loon

FNV Bouw en de Hout- en Bouwbond CNV hebben na zes onderhandelingsronden op 23 april een principe-akkoord afgesloten over een nieuwe CAO voor de 2.500 werknemers in het natuursteenbedrijf.

De CAO heeft een looptijd van 1 januari 2001 tot en met 31 december 2001. De lonen worden per 1 januari jongstleden verhoogd met 2,25 procent boven op de prijscompensatie, met een minimum van in totaal 5 procent. Wanneer de prijscompensatie dit jaar hoger uitvalt dan 2,75 procent, gaan de lonen dus met meer dan 5 procent omhoog.

Daarnaast is een regeling van 10 dagen zorgverlof met volledige doorbetaling van loon overeengekomen. Ook zijn drie extra seniorendagen voor oudere werknemers afgesproken. In het kader van loopbaanbeleid is afgesproken dat werknemers een individueel scholingsrecht krijgen, met een maximum van zes dagen.

FNV BOUW
Postbus 520 - 3440 AM WOERDEN
Telefoon: (0348) 575 575 - Fax: (0348) 423 610 E-mail: (info@fnvbouw.nl)