Libertel-Vodafone en Ericsson tekenen contract bouw UMTS

www.libertel.nl

Libertel-Vodafone en Ericsson tekenen contract bouw UMTS

Libertel-Vodafone en Ericsson tekenen contract bouw UMTS-netwerk

Maastricht, 24 april 2001 .Libertel-Vodafone heeft vandaag met Ericsson een contract gesloten voor de bouw van haar nieuwe UMTS-netwerk. Het contract heeft betrekking op het geschikt maken van het huidige GSM/GPRS-netwerk voor UMTS-diensten. Het vertegenwoordigt een waarde van . 50 miljoen. De eerste fase van het netwerk zal naar verwachting eind 2002 operationeel zijn.

Ericsson is voor Libertel-Vodafone een betrouwbare partner bij de ontwikkeling en de bouw van het GSM/GPRS netwerk. Om de hoge kwaliteit van het netwerk blijvend te garanderen, wordt wederom gebruik gemaakt van de producten en diensten van Ericsson voor de bouw van het UMTS-netwerk
UMTS-netwerken maken het mogelijk mobiele multi-media diensten zoals, video toepassingen en m-commerce aan te bieden.

Ericsson Telecommunicatie B.V.
Als wereldwijde marktleider op het gebied van communicatie combineert Ericsson vernieuwing in mobiliteit, Internet en 'multi-services'. Ericsson creëert en stimuleert op deze manier een nieuw tijdperk op het gebied van mobiliteit, persoonlijk- en breedband Internet. Ericsson's missie is de mogelijkheden en behoeftes van haar klanten te begrijpen en de allerbeste communicatie-oplossingen te leveren op een efficiënte manier. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten over de hele wereld.

Libertel-Vodafone
Libertel-Vodafone is één van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone heeft wereldwijd meer dan 83 miljoen klanten in 30 landen. Sinds 15 juni 1999 is Libertel N.V. genoteerd aan de officiële markt van Euronext Amsterdam.

/ / / / / / / / /

Noot voor redacties