Presentatie rapport 'Kleinschalig wonen met een PGB'

Datum nieuwsfeit: 25-04-2001
Federatie van Ouderverenigingen

Presentatie rapport 'Kleinschalig wonen met een PGB'

Op 17 april hebben ITS en FvO het rapport over Kleinschalig wonen gepresenteerd. Een van de aanwezigen was Paul van Maanen van de directie gehandicaptenbeleid van VWS.
Een van de ouders vertelde over zijn deelname aan het onderzoek en zijn ervaringen bij het realiseren van wooninitiatief ELJO. Hij zei onder andere: "Wij hebben zorgaanbieders opgevoed in het PGB-traject. We moesten alles zelf uitzoeken en doorgeven" en "Je krijgt te maken met een woonleverancier en met een zorgleverancier. Laten we dat zo maar even noemen. Deze twee zijn van huis uit niet gewend om samen te werken."
Aan het slot, zei hij: "In de initiatiefgroep ELJO is iedereen heel erg tevereden. De ouders spreken van een loterij. De bewoners spreken van een eigen huis. Het personeel spreekt van nieuwe uitdagingen en wil graag bij ons werken. Maar er moet wel toezicht blijven vanwege de kwaliteitsborging."