Vlaamse Volksunie inburgering absolute voorwaarde stemrecht

Datum nieuwsfeit: 25-04-2001
Vlaamse Volksunie

Inburgering is absolute voorwaarde voor stemrecht én voor naturalisatie. VU bereid om (alternatieve) meerderheid te leveren. (25/04/01)

In reactie op de uitlatingen van SP-voorzitter Janssens en de ontboezemingen van VLD-voorzitter De Gucht, herhaalt de VU haar bereidheid tot medewerking aan de benodigde parlementaire meerderheid voor de invoering van het gemeentelijk migrantenstemrecht. De VU geeft daarenboven invulling aan de vraag naar een verstrenging van de nationaliteitswetgeving door de koppeling van zowel het migrantenstemrecht, als de snel-Belg-wet aan het inburgeringstraject.

De VU heeft steeds gepleit voor een coherente, omvattende aanpak van de problematiek rond integratie, gemeentelijk ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen