Internetbedrijf ­ catchy.net openbaart WAP-software

Contactpersoon: Ruben Brave

Amsterdams Internet-bedrijf openbaart WAP-software

Datum: 25 april 2001

Amsterdams Internet-bedrijf openbaart software voor mobiel surfen

Amsterdam, 25 april 2001 ­ catchy.net, een Nederlands Internet-bedrijf in Amsterdam, stelt met onmiddelijke ingang de programmacode van haar software om "mobiele internet"-pagina's te bekijken publiekelijk ter beschikking voor Internet-ontwikkelaars.

De software, genaamd Mobilizer, maakt het mogelijk om mobiele internet-pagina's (WAP-pagina's) te gebruiken op de mobiele telefoon, desktop computer en personal digital assistent zoals de Palm Pilot.

De organisatie is van mening dat menig WAP-software (WAP-browsers) dat vandaag de dag wordt gebruikt diskwijls programmafouten bevat. Daarnaast meent het bedrijf dat de verdeeldheid onder leveranciers van WAP-browsers voor de verschillende mobiele telefoons één van de oorzaken is voor de gebrekkigheid van de huidige WAP-diensten.

Met het openbaar beschikbaar stellen van haar Mobilizer-software (open source) hoopt de organisatie een positieve impuls te geven aan de professionalisering en standaardisering van de beschikbare WAP-browsers. Hierdoor kan de gebruikerservaring van mobiele internetters namelijk aanzienlijk worden verbeterd.

De software is beschikbaar gesteld op de bekende verzamelplek voor open source initiatieven Sourceforge.net en wel via het volgende adres:

mobilizer.sourceforge.net/

Over catchy.net

catchy.net levert sinds eind 1999 een breed scala aan rendement en/of effciencyverhogende businessoplossingen en levert desgewenst tevens de softwaretoepassing en executiekrachten.

De mobiele internet oplossingen van catchy.net betreffen strategische en technologische oplossingen die vooralsnog zijn gebaseerd op Short Message Services (SMS) en het Wireless Application Protocol (WAP) en te integreren met bestaande websites en PDA-technologieen, zoals de Palm. catchy.net heeft inmiddels aan een selecte groep opdrachtgevers - zoals Hewlett-Packard, IDG Communications Nederland, ING Groep, VISA Nederland, Lost Boys, Planet Internet, Scoot en Young & Rubicam - diverse diensten geleverd.

Voor meer informatie:
catchy.net