Aandeelhouders Akzo Nobel keuren dividend goed

Bron: Akzo Nobel
Akzo Nobel

Aandeelhouders Akzo Nobel keuren dividend goed

Arnhem, 26 april 2001. De aandeelhouders van Akzo Nobel N.V. hebben heden het dividendvoorstel van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2000 goedgekeurd.

Akzo Nobel zal over 2000 een dividend uitkeren van EUR 1,20 (1999: EUR 1,00) per gewoon aandeel. Van dit dividend is reeds EUR 0,30 uitbetaald als interim-dividend in november 2000. Het slotdividend bedraagt dus EUR 0,90 per aandeel. Dit resulteert in een dividenduitkering van EUR 343 mln, hetgeen neerkomt op een uitkeringspercentage van 36% van het nettoresultaat exclusief buitengewone en incidentele resultaten.

Het slotdividend ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen