Verkeersexamen voor 190.000 basisscholieren

Verenigde Verkeers Veiligheids Organisatie

24 april 2001

Donderdag 26 april verkeersexamen 190.000 basisscholieren

Komende donderdag 26 april doen 190.000 leerlingen uit de groepen 7 of 8 van het basis-onderwijs mee aan het landelijke schriftelijke verkeersexamen van de Verenigde Verkeers Veiligheids Organisatie 3VO. Bij dit jaarlijkse verkeersexamen gaat het vooral om het gedrag als voetganger en fietser. Getoetst worden de kennis en het inzicht van de kinderen hieromtrent. Belangrijk onderdeel van het verkeersexamen is ditmaal de nieuwe verkeersregel per 1 mei a.s. dat voortaan ook langzaam verkeer, zoals fietsers, van rechts voorrang heeft op gewone kruispunten.

Wie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen