Studenten brengen onderneming naar de beurs

KPMG

20-04-2001
Studenten brengen onderneming naar de beurs

Dertig topstudenten aan de juridische, economische en technische faculteiten gaan op 26 en 27 april een fictief bedrijf naar de beurs brengen.

Onder leiding van Fortis Investment Banking, Loyens & Loeff, Euronext Amsterdam en KPMG Ebbinge maken de studenten kennis met alle facetten van een beursgang en wordt het traject vanuit verschillende invalshoeken belicht. Zo wordt onder meer een due diligence uitgevoerd, een financiële bedrijfswaardering gemaakt en een prospectus geschreven. De tweede dag zal worden afgesloten met een notering van het fictieve bedrijf op het Bord van de beurs.

Volgens B. Broerse van KPMG Ebbinge biedt de intensieve cursus studenten een uitstekende gelegenheid de opgedane theorie aan de praktijk te toetsen. Broerse: Veel studenten gaan straks een eerste stap op de arbeidsmarkt zetten en zijn zich nog volop aan het oriënteren. Deze beursintroductie brengt hen in aanraking met een aantal facetten van de juridische, financiële en zakelijke dienstverlening en de wereld die er achter schuilgaat. Wij verwachten hen op deze manier dan ook enigszins op weg te helpen. De studenten hebben bovendien de gelegenheid te ontdekken of hun ambitie op dit deel van de arbeidsmarkt ligt.

Voor nadere informatie: Andy Bellm, telefoon (020) 656 7039