Samsung introduceert mobieltje speciaal voor vrouwen

Datum nieuwsfeit: 27-04-2001

Cycluskalender en calorieëncalculator in mobiele telefoon voor vrouwen

Mobiele Lady-Phone van Samsung brengt werk en gezondheid in evenwicht

Rijswijk, 26 april 2001 - Samsung presenteert de eerste mobiele telefoon die speciaal voor vrouwen is ontwikkeld. De Dual-Band Lady-Phone SGH-A400 is aangenaam klein (70 bij 21 millimeter), weegt slechts 80 gram en beschikt over een decent trilalarm en knipperend lichtje voor binnenkomende gesprekken. De intelligente Organiser van de Samsung Lady-Phone is bovendien uitgerust met een praktische cycluskalender en een calorieëncalculator. Een handig hulpmiddel voor de werkende vrouw om een druk bestaan in balans te brengen met een gezonde leefstijl. Natuurlijk kent de organizer-voorziening ook functies zoals agenda, memo en rekenmachine.

Dankzij het grafische display met hoge resolutie van de SGH-A400 Lady-Phone is het gebruik van de geïntegreerde Wap browser overzichtelijk en plezierig. Wappen en SMS-en is heel makkelijk door de automatische woordherkenning. En snel in het gebruik: faxen en gegevens worden verzonden met een snelheid van maximaal 14.400 bps. De SGH-A400 beschikt verder over alle voorzieningen die bij hedendaags mobiel bellen horen: telefoonboek met adressen en nummers, nummerherkenning, conferentie-instellingen, routing en foutcontrole. De beltonen kunt u naar eigen smaak instellen. Met een dikte van niet meer dan 21 millimeter heeft het Lifestyle-model overigens zelf een uitermate slanke uitstraling - maar dankzij de platte Li-Ion-accu kan het apparaat wel ononderbroken 3,5 uur gebruikt worden. In Stand-by-mode houdt deze telefoon het tot maximaal 90 uur vol. De Lady-Phone SGH-A400 zal naar verwachting in de zomer van 2001 verkrijgbaar zijn.

Belangrijkste kenmerken en prestaties van de SGH-A400 ? Dual Band GSM 900 / GSM 1800
? Full Rate (FR) / Enhanced Full Rate (EFR)
? Grafische display (resolutie: 128 x 96 pixels)
? Grafische afbeeldingen (weergave in 4 grijstinten) ? WAP-Browser (WAP 1.1)
? Nummerherkenning (CLIP / CLIR)
? Telefoonboekfunctie
? Bellerlijst
? Groepsnummers
? Woordherkenning T9
? Spelletjes
? Eigen beltooncombinaties
? Organizer-functies: agenda, memofunctie, calculator, cycluskalender, calorieënteller
? Alarmfunctie / wekker
? Kan gegevens en faxen verzenden (geïntegreerd modem) ? Transmissiesnelheid tot maximaal 14.400 kbps
? Infrarood interface
? Conferentieinstelling, routing, inbreken, vasthouden, foutcontrole ? Cell-Broadcasting, SIM Application Toolkit
? Geïntegreerd trilsignaal
? Gespreksklep (uitschakelbaar)
? Apart gespreksalarm
? Incl. omhangband met geïntegreerde hands-free set ? Afmetingen : 70 x 48,5 x 21 millimeter
? Gewicht : 80 g incl. Slim-accu
? Standby-tijd : Maximaal 90 uur
? Gesprekstijd : Maximaal 3,5 uur
? Accu : Li-Ion
? Kleuren : waarschijnlijk metallic rood, metallic blauw, metallic zwart

Accessoires: Slim-/standaard-accu, reis-/tafeloplader, kabel voor sigarettenaansteker in auto, draaghouder, Auto-inbouwset, hands-free set

Samsung Electronics

Samsung Electronics is een van de belangrijkste werkmaatschappijen van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld. Samsung Electronics is met 54.000 medewerkers gevestigd in 50 landen en behaalde in 2000 een totale omzet van 27 miljard Amerikaanse dollar. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communications. Wereldwijd is Samsung de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. In de Benelux is Samsung actief op het gebied van PC-randapparatuur, telecomproducten, consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Het bedrijf heeft vestigingen in Rijswijk, Rotterdam, Waalwijk, Zeist en Antwerpen. In totaal werken circa 100 mensen bij Samsung Benelux.

Noot voor redacties