Samsung introduceert vier nieuwe DVD-spelers

Datum nieuwsfeit: 27-04-2001

Zilvergrijze metallic DVD-spelers met slanke lijn

Vier nieuwe DVD-spelers van Samsung zien het licht

Rijswijk, 27 april 2001 - Samsung introduceert een nieuwe reeks DVD-spelers. De serie begint met de Samsung DVD M105 en loopt via de M205 en M305 op tot de geavanceerde DVD M405. De nieuwe serie DVD-spelers heeft een bijzonder aantrekkelijk design: de slanke lijn en de zilvergrijze metallic kleur sluiten naadloos aan op de huidige trend van DVD-spelers en televisieapparatuur. De spelers passen daardoor in elk modern interieur.

DVD M105
De Samsung DVD M105 is een eenvoudig te bedienen DVD-speler. Via het On Screen Display (OSD) is de menunavigatie op het beeldscherm te volgen. Verder beschikt de M105 over een Digital Theatre System (DTS) en een Virtual 3D Systeem. Dit geeft de sensatie van een bioscoopbezoek. De 24 bit audio Digital to Analog Converter (DAC) zorgt ervoor dat digitale data wordt geconverteerd naar analoge signalen die de televisie kan verwerken. De M105 beschikt verder over een auto screen fit functie waardoor steeds de volledige oppervlakte van het televisiescherm wordt benut. Met de optical en coaxiale uitgangen vindt er geen verlies van data plaats bij aansluiting op een versterker. Om snel een gewenst beeld te vinden beschikken de spelers over Super Scan Play waarmee tot 128 keer sneller door de DVD kan worden teruggespeeld. De DVD M105 heeft een consumentenadviesprijs van ? 249 (f 549,-) inclusief B.T.W.

DVD M205
Naast de mogelijkheden van de DVD M105 is de M205 verder uitgerust met een dual laser reader. Hiermee kan CD, CD-R en CD-RW worden afgespeeld. Verder is het met deze DVD-speler mogelijk video-cd's versie 2.0 af te spelen.
De DVD M205 heeft een consumentenadviesprijs van ? 299 (f 659,-) inclusief B.T.W.

DVD M305
De Samsung DVD-speler M305 heeft een ander uiterlijk dan de DVD M105 en de M205; deze is namelijk voorzien van een jog/shuttle voor optimaal gebruiksgemak. Met deze functie is het eenvoudig zoeken naar filmtracks; favoriete filmshots kunnen snel worden teruggevonden. Voorts beschikt de M305 over een afstandsbediening met joystick voor eenvoudige navigatie vanuit de luie stoel. De M305 en ook de M205 en de M105 zijn voorzien van Dolby Digital ondersteuning. De DVD M305 heeft een consumentenadviesprijs van ? 339 (f 747,-) inclusief B.T.W.

DVD M405
De Samsung DVD M405 is voorzien van een ingebouwde Dolby Digital AC-3 decoder voor nagenoeg perfecte en zuivere geluidskwaliteit; 3D Surround bioscoopgeluid in huis. Verder is de M405 voorzien van de hoogwaardige MPEG-2 audio decoder.
De DVD M405 heeft een consumentenadviesprijs van ? 389 (f 857,-) inclusief B.T.W.

De M-serie Samsung DVD-spelers is vanaf mei 2001 verkrijgbaar.

Samsung Electronics

Samsung Electronics is een van de belangrijkste werkmaatschappijen van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld. Samsung Electronics is met 54.000 medewerkers gevestigd in 50 landen en behaalde in 2000 een totale omzet van 27 miljard Amerikaanse dollar. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communications. Wereldwijd is Samsung de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. In de Benelux is Samsung actief op het gebied van PC-randapparatuur, telecomproducten, consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Het bedrijf heeft vestigingen in Rijswijk, Rotterdam, Waalwijk, Zeist en Antwerpen. In totaal werken circa 100 mensen bij Samsung Benelux.

Noot voor redacties