Reorganisatie bij Ring Rosa na slechte resultaten

Ring!

RING! VOERT REORGANISATE DOOR
Status gang van zaken

AMSTERDAM, 27 april 2001- Ten gevolge van tegenvallende resultaten en een aanhoudend slechte financiële positie heeft RING! besloten een fundamentele reorganisatie door te voeren. RING! voert op dit moment met financiële en strategische partijen gesprekken over verschillende scenario's met als doel om de continuïteit te waarborgen. Deze gesprekken gaan door tot er overeenstemming bereikt wordt met een geschikte partner ter overname van RING!.

Reorganisatie

De herstructurering, die vorig jaar is doorgevoerd en de opbouw van de verkoop, zijn niet genoeg gebleken gezien de ontwikkeling van de omzet over 2000 (hoewel aanzienlijk hoger ten opzichte van 1999) en het eerste kwartaal van 2001. De teleurstellende groei van de omzet dwingt de directie de groeidoelstellingen neerwaarts bij te stellen en de kosten van de organisatie daarmee in overeenstemming te brengen. De personeelsbezetting zal op kortst mogelijke termijn met ongeveer 40% worden teruggebracht. De reductie van de personeelskosten zal in alle geledingen van RING! plaatsvinden. Het streven is nog steeds gericht om op korte termijn in de zwarte cijfers te geraken.

Aandeelhoudersvergadering

De directie heeft in overleg met de Raad van Commissarissen besloten de jaarvergadering van 23 mei 2001 tot nader orde uit te stellen, totdat meer duidelijkheid is verkregen over financiering en de beoogde strategische samenwerking.

Voor nadere informatie: Jonneke van Staveren
Mobile Office: +31 20 60 60 861
Jonneke.vanstaveren@go-ring.com
www.ringrosa.com

Profiel RING!

RING! levert unieke communicatie oplossingen voor telecom operators en de zakelijke markt zoals Voice Portal, contact centers, Mobile Office en internet-enabled Computer Telephony. Onze oplossingen zijn open, flexibel, schaalbaar en robuust en zonder uitzondering Internet-enabled. RING! oplossingen zijn ontwikkeld op basis van onze uitgebreide kennis van de industrie, technische expertise en integratie van technologie van derden. RING!'s kerntechnologie, RING!iMPACT client/server architectuur, is een flexibel en schaalbaar platform waarop meerdere applicaties alsmede applicaties van derden snel en moeiteloos wordt geïntegreerd. Deze flexibele architectuur biedt de mogelijkheid om verschillende technologieën zoals spraak, data en internet enz., te laten samenkomen in één systeem (Converging Technologies). RING! heeft vestigingen in Amsterdam, Londen, Milaan, München, Parijs en Toronto. Aandelen RING!Rosa Products N.V. staan sinds juni 1998 genoteerd aan de NMAX van Amsterdam Exchanges. Bezoek ons op www.go-ring.com.