Wegblokkades en andere verkeersbelemmerende acties verboden

Wegblokkades en andere verkeersbelemmerende acties verboden
Bron: Rechtbank Arnhem

Datum actualiteit: 27-04-2001

De president van de rechtbank te Arnhem heeft donderdagavond op 26 april uitspraak gedaan in het kort geding van EVO (Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport) tegen de Nederlandse vakbond voor varkenshouders en de heer Brok (voorzitter NVV regio Twente).
De Heer Brok dient met alle middelen zien te bewerkstelligen dat de aangekondigde acties, waaronder wegblokkades en andere verkeersbelemmerende acties zoals het stapvoets rijden met tractoren en
andere voertuigen op de openbare weg geen doorgang zullen vinden. Ook dient hij aan de leden van de NVV van de regio Twente bekend te maken dat hij veroordeeld is om de aangekondigde acties niet uit te voeren. In geval de heer Brok toch in gebreke mocht blijven dan dient hij een dwangsom van f 50.000,- aan EVO te betalen.

De gevorderde voorzieningen jegens de NVV zijn afgewezen.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AB1324
(Zie het originele bericht)