Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 27-04-2001

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 27-04-2001 2e Persbericht 27 april 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Vals paspoort
Op het belastingkantoor aan de Karel de Grotelaan is vrijdagmiddag door de politie een 23-jarige Marokkaan aangehouden. De man probeerde met een vals Frans paspoort een sofi-nummer aan te vragen. De man is ingesloten en aan de vreemdelingenpolitie overgedragen.

Best: Vrouw gewond bij aanrijding
Een vrouw uit Best, waarvan de leeftijd vooralsnog niet bekend is, raakte vrijdagmorgen om 7.30 uur gewond bij een aanrijding op de Bedrijfsweg. Een 35-jarige vrachtautochauffeur uit Gouda reed over de Bedrijfsweg en wilde rechtsaf slaan en stopte om de vrouw over te laten steken. Zij stak voor de vrachtauto de Bedrijfsweg over. Een 30-jarige Veldhovenaar passeerde met zijn personenauto de vrachtauto en schepte de vrouw. De vrouw is naar het Catharinaziekenhuis gebracht, maar zij kon na behandeling naar huis. Zij had een gebroken rib en enkele kneuzingen.

Budel: Politie Cranendonck houdt verdachten aan van steekpartij in Hamont (B)
Zondagmorgen 1 april jl. rond 3.00 uur raakte een 20-jarige man uit het Belgische Neerpelt levensgevaarlijk gewond bij een steekpartij op de Stadswaag in Hamont. Tijdens het politieonderzoek bleek dat twee 31-jarige Bulanders als verdachten konden worden aangemerkt. Zij waren betrokken bij een vechtpartij die nacht op de Stadswaag in Hamont. Op verzoek van de Belgische autoriteiten werd het onderzoek naar de toedracht uitgevoerd door de politie van Cranendonck. ( verdachten woonden allen in Nederland en hadden de Nederlandse nationaliteit) Op woensdag 25 april zijn door de politie van Cranendonck de twee verdachten aangehouden. De 31-jarige man uit Budel Dorplein bekende tijdens het onderzoek de steken met zijn mes te hebben toegebracht. De andere verdachte was weliswaar bij de vechtpartij betrokken maar had geen wapen gebruikt. De man uit Budel-Dorplein is voorgeleid aan de rechter commissaris in s Hertogenbosch en is in voorlopige hechtenis gesteld. De strafvervolging in deze zaak wordt door de Nederlandse justitie overgenomen.

Geldrop: Tweede verdachte gewapende overval aangehouden Vrijdagmorgen om 7.00 uur is in zijn woning in Eindhoven een 24-jarige inwoner van die stad aangehouden. Hij wordt onder meer verdacht van betrokkenheid bij een gewapende overval op een supermarkt aan de Eindhovenseweg op 12 april jl. Zaterdag 21 april werd voor dezelfde zaak al een 24-jarige Maastrichtenaar aangehouden. De eerder aangehouden verdachte zit nog steeds in voorlopige hechtenis. De Eindhovenaar is voor verder onderzoek ingesloten.

Beek en Donk: Verkeersongeval
Een 63-jarige man uit Mariahout is vrijdagmorgen rond 10.30 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Kapelstraat in Beek en Donk. Een 20-jarige man uit Gemert reed na een bocht een geparkeerde auto op de Kapelstraat voorbij en kon niet meer stoppen voor de uit tegengestelde richting komende auto van het slachtoffer. De autos reden frontaal tegen elkaar. Het slachtoffer is met verwondingen aan kin, tong en nek naar het Elkerliek ziekenhuis gebracht.