Viasystems maakt gebruik van webMethods-oplossing

Datum nieuwsfeit: 27-04-2001

Viasystems kiest webMethods-oplossing voor integratie met wereldwijde handelspartners

Viasystems kan samenwerkende distributieketen realiseren dankzij integratieoplossingen van webMethods

Amsterdam, 27 april 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van integratiesoftware, maakt bekend dat Viasystems Group (NYSE: VG), een wereldwijde aanbieder van electronics manufacturing services (EMS), webMethods heeft gekozen om het procurement-proces voor hun wereldwijde netwerk van klanten en leveranciers te stroomlijnen. Viasystems zal de integratieoplossingen gebruiken om de real time uitwisseling van informatie met haar handelspartners te automatiseren.

Viasystems beheert 34 locaties over de hele wereld, waarmee het klanten een complete reeks fabricagemogelijkheden en technische diensten aanbiedt. Als onderdeel van haar streven om in state-of-the-art technologieën te investeren, wendde Viasystems zich tot webMethods om de voorraadinformatiestromen tussen klanten en leveranciers te automatiseren. Daardoor moet een samenwerkende distributieketen ontstaan waarbij de specificaties van een product automatisch doorgegeven kunnen worden in alle stappen van het procurement-proces.

Normaal gesproken communiceren klanten en leveranciers met Viasystems per e-mail, fax en telefoon: processen die duur en foutgevoelig zijn. Viasystems zal de integratieoplossingen van webMethods gebruiken om een open, flexibel platform te bouwen voor real time communicatie met klanten en leveranciers. Dit moet resulteren in een gestroomlijnde, samenwerkende distributieketen die zicht uitstrekt van productontwerp tot productie. Efficiëntere processen zullen Viasystems en haar klanten in staat stellen om kosten te verminderen, de productiviteit te verbeteren en nauwere zakelijke banden te creëren.

"webMethods bezit uitgebreide integratie-expertise bij high-tech fabrikanten die een significant rendement op hun investeringen in integratiesoftware hebben waargenomen," zegt Klaus Schnurr, CIO van Viasystems Group. "Met webMethods' integratieoplossingen kunnen onze klanten en leveranciers hun procurement-systemen direct integreren met die van ons, zodat een homogeen platform ontstaat dat de vele informatie-eilandjes die tussen kopers en verkopers bestaan, aaneenkoppelt."

"Het beheersen van complexe distributieketens is een enorme uitdaging voor bedrijven in de telecommunicatie- en EMS-branches," zegt Catherine Brown, webMethods' vice president Industry Solutions. "Tegenwoordig is de beste oplossing om een platform te creëren voor de real time uitwisseling van informatie. webMethods stelt Viasystems in staat om haar bedrijfsprocessen waarbij klanten betrokken zijn, zoals het inkoopproces, te verbeteren door verschillende computersystemen direct met elkaar te laten communiceren. Het rendement op deze investeringen is zichtbaar in de vorm van kostenbesparingen en een toegenomen transactievolume."

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware voor wereldwijde top-2000-bedrijven, business-to-business elektronische marktplaatsen en softwarebedrijven. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen substantieel verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ForestExpress, eHITEX/Converge en PetroCosm. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing director EMEA,
telefoon: +31 (0)20 491 97 37, e-mail: (jlatta@webmethods.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)