Politiebericht Flevoland: verkeersongevallen

Politiebericht Flevoland: gehele regio 27-04-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 0320 - 277 776

Aanrijding Landdrostdreef
ALMERE Een 24-jarige automobiliste uit Lelystad is donderdagmorgen bij een aanrijding op de Landdrostdreef gewond geraakt na een aanrijding. Zij verleende vermoedelijk geen voorrang aan een stadsbus die van rechts kwam. Aangezien zij aangaf pijn te hebben in rug en benen, heeft de brandweer het dak van de auto geknipt zodat ze rechtstandig uit de auto gehaald kon worden. Ze is met onbekend letsel overgebracht naar het Flevoziekenhuis.

Eenzijdig ongeval op A6
BANT Donderdagmorgen is een 49-jarige man uit Haskerhorne op de A6 bij een eenzijdig ongeval gewond geraakt. Hij is waarschijnlijk door aquaplaning na een hevige regenbui van de weg geraakt. Hij raakte in de linker berm en kwam tegen een boom tot stilstand. Hij is met een bekkenfractuur en longletsel overgebracht naar het Dr. Jansenziekenhuis in Emmeloord.

Aanhouding na eenzijdig ongeval
EMMELOORD De politie heeft donderdagmiddag op de A6 een 27-jarige Steenwijker aangehouden. Volgens getuigen raakte hij in de slip, sloeg over de kop en kwam in de bermsloot terecht. Toen deze getuigen stopten om hem te helpen, greep de man iets dat leek op een vuurwapen en sommeerde de getuigen niet dichterbij te komen. De politie heeft de auto en de berm doorzocht maar heeft geen wapen kunnen vinden. De Steenwijker is aan het eind van de middag in vrijheid gesteld.

Gewapende overval winkel
LELYSTAD Donderdag aan het begin van de middag heeft zich een gewapende overval voorgedaan in een winkel aan de Rivierenlaan. Twee nog onbekende gemaskerde mannen kwamen de winkel binnen, bedreigden de medewerkster en klanten met iets dat leek op een vuurwapen en deden een graai in de kassa. De mannen zijn vervolgens weggevlucht in de richting van de Donnastraat. De politie is een onderzoek gestart en roept getuigen op zich te melden bij het politiebureau, telefoon: 0320 266 666.

Filmploeg brengt zich in gevaar
LELYSTAD Terwijl de politie donderdagmiddag op zoek was naar de daders van bovengenoemde overval kwam een melding binnen van een man met een bivakmuts, die bij een personenbus op de Binnenhavenweg stond. Ter plaatse werd inderdaad een man met bivakmuts aangetroffen. Terwijl de politie door een andere man werd tegengehouden begon de man met bivakmuts een op een vuurwapen gelijkend voorwerp uit de broeksband te halen. De overvaller werd tegen de bus gedrukt, het vuurwapen afhandig gemaakt en gefouilleerd. Even later bleek echter, dat betrokkenen docent en leerling van een school voor het voortgezet onderwijs waren, die een act opvoerden die door andere leerlingen vanuit de bosjes gefilmd werd. Het wapen was een speelgoedpistool. De docent is de ernst van zijn situatie uitgelegd. Gezien de natuurgetrouwheid van de outfit, het signalement en het gedrag van de overvaller had alles wel eens heel anders kunnen aflopen.

Snelheidscontrole
LELYSTAD Een middagje snelheidscontrole met de lasergun leverde donderdag 26 geconstateerde overtredingen op. Op de Westerdreef gingen acht automobilisten in de fout, waarbij één met een overschrijding van meer dan 33 km. Op de Visarenddreef werden vier overtredingen geconstateerd, waarvan één zelfs 46 km te snel. Op de Vogelweg gingen 13 automobilisten te snel met als topper een automobilist die de snelheid met 40 km overschreed. Op de terugweg werd op de Vogelweg een 32-jarige automobilist uit Zeewolde geklokt met 150 km/u waar 80 is toegestaan. De overtreder mocht ter plaatse zijn rijbewijs inleveren.

Rijden onder invloed
LUTTELGEEST Een 20-jarige automobilist uit Luttelgeest werd donderdagnacht op de Luttelgeesterweg betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. Hij blies 245 ug/l (0,55 promille). Hij kreeg een proces-verbaal met een dagvaarding.

EMMELOORD Op het Pampuspad werd donderdagnacht een 40-jarige fietser uit Emmeloord aangehouden. Hij blies 370 ug/l (0,84 promille), hetgeen hem een proces-verbaal opleverde.

LELYSTAD Op de A-6 had een 43-jarige automobilist uit Lelystad donderdagnacht de hele rijbaan nodig. Hij bleek onder invloed te zijn en blies 580 ug/l (1,31 promille). Zijn rijbewijs is ingevorderd en proces-verbaal is opgemaakt.