Escador overtreft doelstelling voor 2000

Datum nieuwsfeit: 27-04-2001

ESCADOR overtreft doelstelling voor 2000

Den Dolder, 27 april 2000 - Het pan-Europese e-businessbedrijf ESCADOR heeft de doelstellingen voor 2000 overschreden. Het bedrijf rapporteert een omzet van 19,2 miljoen euro 1). Dit is 25% meer dan de 15 miljoen US dollar die Chairman Leen Zevenbergen ten doel stelde bij de oprichting van ESCADOR in februari 2000.

Eind 2000 telde ESCADOR 430 medewerkers, dit is 8% meer dan de 400 die waren beoogd. Zoals gepland was ESCADOR eind 2000 actief in zes landen en waren er vestigingen in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten, Nederland, Groot-Brittannië en Spanje. Tijdens dit eerste jaar heeft ESCADOR een brede klantenkring van internationaal opererende bedrijven opgebouwd binnen de financiële, technologische, industriële en farmaceutische sector.

Voor 2001 wil ESCADOR een omzet van 45 miljoen euro realiseren, dit is een groei van ongeveer 140%. Het aantal medewerkers zal met ongeveer 40% groeien tot ongeveer 600 aan het einde van 2001. In 2001 zal ESCADOR zich richten op integratie, organische groei en winstgevendheid aan het einde van het jaar.

The way business will work
"Ondanks het veranderende klimaat voor e-business tijdens 2000 is ESCADOR er in geslaagd het talent samen te brengen om een pan-Europese e-business solutions provider op te bouwen", zegt Leen Zevenbergen, Chairman van ESCADOR. " We werken op een manier en met een bedrijf dat is ingericht voor de snel veranderende wereld van vandaag. Om te 'overleven' in het huidige ondernemersklimaat moeten bedrijven creatief en visionair kunnen denken, en dit kunnen koppelen aan concrete producten en diensten. En dat is wat wij onze klanten bieden. We helpen hen 'to make their business work'. In dit proces zetten we strategie, creativiteit en technologie in om onze klanten te helpen in het transformatieproces naar een wereld waarin internet technologie een grote rol speelt."

ESCADOR
Het begin 2000 opgerichte ESCADOR is een Europese e-business solutions provider. ESCADOR is momenteel actief in Engeland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Nederland en de Verenigde Staten. Het bedrijf levert onder meer (strategische) consultancydiensten, webdesign en marketing- en communicatieadviezen aan grote (internationale) bedrijven en organisaties die zich bevinden in het transformatieproces naar de Nieuwe Economie. Op dit moment werken er ruim 460 mensen in zes landen.

Contact voor de redactie:

P&B Communicatie
Robert Jan Pabon
tel: 0345 - 68 27 34
fax: 0345 -68 14 44
e-mail: (mailbox@penb.nl)

1) De omzet is van 1 januari 2000 tot en met 31 december 2000.