Politieberichten Hollands Midden: Verkeersongeval

Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 27 april 2001

Verkeersongeval Noordwijk (D1) Een 40-jarige automobilist uit Noordwijk heeft op vrijdag 27 april omstreeks 13.30 uur licht letsel opgelopen na een kop-staart aanrijding met een ander voertuig. De Noordwijker reed over de Van de Mortelstraat komende uit de richting van de Van Panhuystraat. Achter hem reed een 27-jarige automobilist uit Leiden. Door de noodzaak van het verkeer geboden remde de Noordwijker. De Leidenaar kon niet tijdig zijn voertuig tot stilstand brengen, en reed tegen het voertuig van de Noordwijker aan. Deze laatste klaagde over nekklachten.

Sleutels uit woning, auto weg Sassenheim (D2) In een woning aan de Wildrijklaan is op vrijdag 27 april tussen 01.00 uur en 07.10 uur ingebroken. Vermoedelijk wist(en) de insluiper(s) binnen te komen door een openstaand raam. Uit de woning werd eerst de autosleutel weggenomen, vervolgens ook de auto. Het voertuig staat gesignaleerd.

Stalen binten op voet Koudekerk a/d Rijn (D3) Een 31-jarige Alphenaar is tijdens een bedrijfsongeval gewond geraakt toen hij op vrijdag 27 april omstreeks 13.30 uur een aantal stalen binten op zijn voet kreeg. Het ongeval gebeurde bij een carrosseriebedrijf aan de Dorpstraat. Tijdens het lossen van de stalen binten zijn vermoedelijk de binten die op de lepel van de heftruck lagen verschoven, en uiteindelijk eraf gegleden. Op dat moment werd de heftruck niet bediend. De Alphenaar droeg tijdens zijn werkzaamheden veiligheidschoen waardoor het totaal gewicht van een ton vermoedelijk alleen een gebroken middenvoetsbeentje veroorzaakte. De Alphenaar is overgebracht naar het Rijnland Ziekenhuis. De Arbeidsinspectie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.

Auto tegen gevel woning Leiden (D4) Een 79-jarige automobilist uit Leiden en zijn 76-jarige passagiere, eveneens uit Leiden, zijn op vrijdag 27 april omstreeks 12.30 uur gewond geraakt. De automobilist stond geparkeerd op een parkeerplaats aan de zijde van de Donizettilaan en gaf vermoedelijk te veel gas bij het wegrijden. De automobilist verloor de controle over zijn voertuig en reed vooruit door een laag muurtje heen. Vervolgens reed de bestuurder de Donizettilaan dwars over en botste met de voorzijde van de auto tegen de gevel van een woning. De bestuurder is met onbekend letsel overgebracht naar het Rijnland Ziekenhuis in Leiderdorp. Zijn passagiere is overgebracht naar het LUMC.

Sleutels uit woning, auto weg Voorschoten (D4) In een woning aan de Scuilinglaan werd op tussen donderdag 26 april 23.45 uur en vrijdag 27 april 07.15 uur ingebroken. De insluiper(s) wist(en) zich toegang tot de woning te verschaffen door de schuifpui aan de achterzijde van de woning te forceren. Uit de woning werd eerst de autosleutel weggenomen, vervolgens ook de auto. Verder mist de bewoner ook nog een paspoort en drie mobiele telefoons. Het voertuig staat gesignaleerd.

Kaarsgietmachine valt op rijbaan Voorschoten (D4) Een kaarsgietmachine is tijdens het lossen ervan op vrijdag 27 april omstreeks 11.30 uur op de rijbaan op de Bijdorpstraat terechtgekomen. Terwijl men bezig was met het lossen van de machine vanuit een vrachtwagen op een vorkheftruck, verschoof de machine vanwege vermoedelijk de gewichtsverplaatsing. Hierdoor kantelde de heftruck tegen een woning die hierdoor schade opliep. De machine kwam vervolgens op de rijbaan terecht. De chauffeur van de heftruck, een 44-jarige man uit Voorschoten, wist nog net uit zijn voertuig te springen en zichzelf in veiligheid te brengen. Kaarsvet uit de machine kwam op de rijbaan terecht.

Verkeersongeval Leiden (D4) Een 12-jarige jongen uit Leiden heeft op vrijdag 27 april omstreeks 08.30 uur letsel opgelopen nadat hij was aangereden door een 49-jarige automobiliste uit Leiden. De automobiliste reed over de Boshuizerlaan in de richting van de Boshof. Ter hoogte van de kruising met de Duinhof stak de jongen de Boshuizerkade over achter een lijndienstbus. De jongen liep schaafwonden op en een gescheurde lip. Hij werd overgebracht naar het LUMC.

Diefstal uit woning Nieuwerkerk a/d Ijssel (D6) In een woning aan de Goudmos is tussen donderdag 26 april 23.15 uur en vrijdag 27 april 08.00 uur ingebroken. Vermoedelijk kwam(en) de insluiper(s) binnen door de sponning van de achterdeur te forceren. Weggenomen werd een handtas en een mobiele telefoon.

Het Bureau Communicatie is vanwege Koninginnedag op maandag 30 april a.s. niet aanwezig. De politiepersberichten over het komend weekend kunt u verwachten op zondagavond 29 april tussen 21.00 en 21.30 uur.