Introductie Nederlandse Kastelengids in Paleis het Loo

NEDERLANDSE KASTELENSTICHTING

Introductie Nederlandse Kastelengids in Paleis het Loo

Wijk bij Duurstede, 24 april 2001

Dinsdag 1 mei 2001 vind in de Wilhelminazaal van Paleis het Loo Nationaal Museum de presentatie van de vernieuwde Kastelengids plaats. Mr. Pieter van Vollenhoven is hierbij aanwezig en neemt het eerste exemplaar in ontvangst. De Kastelengids is een uitgave van de Nederlandse Kastelenstichting.

De Kastelengids is in kleur uitgevoerd en telt 160 pagina's met 118 kasteelmusea, kasteelhotels en -restaurants en kasteel- en landgoedcampings. De gids vermeldt onder andere faciliteiten, prijzen, openingstijden, adressen en routebeschrijvingen. De gids is
ontwikkeld als ondersteuning bij het organiseren van diverse activiteiten zoals seminars, evenementen, huwelijksfeesten en dagtochten. De gids is landelijk verkrijgbaar voor FL. 17,50 per stuk
bij boekhandels, ANWB- en VVV-kantoren.

De presentatie van de vernieuwde Kastelengids op 1 mei 2001 staat in het teken van het evenwicht tussen het behoud van cultureel
erfgoed en cultureel toerisme. De sprekers tijdens deze presentatie zijn de directeur van Paleis het Loo en de plaatsvervangend hoofddirecteur van de ANWB.

De Nederlandse Kastelenstichting zet zich sinds 1945 in voor de bevordering van het behoud van de Nederlandse kastelen, historische buitenplaatsen, kasteelruïnes, ondergrondse kasteelresten en de directe omgeving ervan. De stichting realiseert dit onder andere door wetenschappelijk onderzoek, opkomen voor bedreigde kastelen, educatie en algemene informatieverstrekking over kastelen en historische buitenplaatsen.

Noot voor redacties