Overhandiging rode tulpen aan PvdA-leden

Partij van de Arbeid

1 mei bijeenkomsten met Ad Melkert en Wim Kok

Den Haag, 26 april 2001

Dinsdag 1 mei overhandigt PvdA-fractievoorzitter Ad Melkert tussen 8.30 en 9.00 uur rode tulpen aan twee PvdA-leden die hun sporen verdiend hebben voor de sociaal-democratie: mevrouw Mathilde Stuiveling en mevrouw Rie Bruns, Boomberglaan 29 te Hilversum. Aansluitend reikt hij samen met wethouder mevrouw Borstlap rode tulpen uit aan vrijwilligers en verzorgers van Zorgcentrum 'Het Gooiers erf', Van Riebeeckweg 50 te Hilversum.

Daarna gaat Melkert naar Den Haag, waar hij samen met de PvdA-voorzitter Ruud Koole van 11.00 tot 11.45 uur de jaarlijkse 1 mei bijeenkomst bij het Troelstramonument zal bijwonen. De PvdA-fractievoorzitter sluit de bijeenkomst af met een korte toespraak. Het Troelstramonument staat in het Westbroekpark (hoek Haringkade en Cremerweg).

Wim Kok en Ad Melkert nemen van 12.15 tot 13.45 uur deel aan een masterclass van het 'kabinetonline' in de bibliotheek van de Technische Universiteit Delft (Prometheusplein 1). Na een korte introductie door Sanderijn Cels (online minister-president) vervolgt het programma met drie inhoudelijke blokken: inrichting van het publieke domein, privacy en digitale labelling van landbouwproducten. Kok en Melkert reageren vervolgens op de korte inleidingen van respectievelijk Dick Rijken (online minister van VROM), Berent Daan (online minister van Buitenlandse Zaken) en Diederik Samsom (online minister van LNV). Ieder inhoudelijk blok wordt afgesloten met een discussie tussen de online ministers, Wim Kok, Ad Melkert en de zaal.

Tussen 16.00 en 17.00 uur spreekt Ad Melkert met jonge boeren en studenten van de Agrarische Universiteit Wageningen over het schoner, veiliger, gezonder en diervriendelijker produceren van voedsel. Het gesprek vindt plaats in Ceres, Generaal Foulkesweg 1b te Wageningen.

In de kantine van de Wageningse Arbeiders Voetbal Vereniging (WAVV) , Peppelsteeg 4 te Wageningen bezoekt Melkert van 17.30 tot 18.30 uur de 1 mei bijeenkomst van de PvdA-afdeling Wageningen. Hier houdt hij een korte toespraak.

Het programma van deze dag wordt afgesloten in Haarlem met onder andere een toespraak van Melkert en een forumdebat onder leiding van Paul Witteman. In drie blokken wordt gesproken over onderwijs, zorg en veiligheid. Tijdens een vierde blok krijgt de zaal de gelegenheid zelf onderwerpen aan te dragen waarover gediscussieerd wordt. Het forumdebat vindt plaats van 20.00 tot 22.00 uur in het Patronaat, Zijlsingel 2 te Haarlem.

Voor meer informatie:
Altie Blanken 070-318 2698 en Angela de Jong 070-318 2696 mobiel 06-21 56 69 51