Schaken: 3e Groene Hart toernooi

Datum nieuwsfeit: 01-05-2001
Koninklijke Nederlandse Schaakbond

3e Groene Hart toernooi

In 1999 hebben de schaakverenigingen Messemaker 1847 (RSB), Alphense schaakclub (LSB) en sv Promotie uit Zoetermeer (HSB) voor de eerste keer het Groene Hart toernooi georganiseerd. Een uniek gebeuren, drie verschillende schaakbonden in een toernooi. Het evenement was een groot succes en kende als hoofdsponsor Pinpoint Management & Consultancy B.V. uit Delft. In de tweede editie werd het aantal deelnemers ver overtroffen. In 2001 zal dit evenement voor de derde keer plaatsvinden en wij verwachten ook nu een groot aantal deelnemers.

Het derde Groene hart Toernooi gaat dit jaar op 1 mei van start. Titel verdediger is Gert-Jan Ludden, wereldrecordhouder simultaanschaak. De algehele organisatie is in handen van schaakclub Messemaker 1847.