Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

KNMG Artseninfolijn voor dienstverlening vandaag van start

Datum nieuwsfeit: 01-05-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

KNMG Artseninfolijn van start!


1 mei 2001


Vanaf 1 mei kunnen artsen voor uitgebreide telefonische dienstverlening bij de Artseninfolijn terecht. Drie medewerkers zitten klaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Met al uw vragen over onderwerpen van juridische of medisch-ethische aard of met vragen over het beleid van de KNMG kunt u bij de Artseninfolijn terecht. Deze service is uiteraard gratis voor de KNMG-leden.

Met uw vragen bent u aan het goede adres bij de medewerkers van de Artseninfolijn:

- Rineke van Baal

- Carla Kuijf

- Aliza Boers.
Ze zijn bereikbaar onder telefoonnummer (030) 28 23 322, faxnummer (030) 28 23 397
of via e-mail (artseninfolijn@fed.knmg.nl)

In principe worden de vragen direct beantwoord. Indien er meer onderzoek nodig is naar aanleiding van een vraag, of indien een vraag doorverwezen wordt naar een beleidsmedewerker, krijgt u altijd binnen 48 uur een antwoord. Voor bellers die geen lid zijn van de federatie KNMG kunnen voor het beantwoorden van vragen kosten in rekening worden gebracht.

Doel Artseninfolijn
De belangrijkste doelstelling voor het oprichten van de Artseninfolijn is het verbeteren van de telefonische dienstverlening van de KNMG aan haar leden. Daarnaast wordt de kwaliteit van de dienstverlening hiermee bewaakt en bevorderd. Ook wordt via de registratie van de vragen inzicht verkregen in het soort onderwerpen waarover vragen gesteld worden. Met deze dienstverlening gaat de KNMG mee in een trend die zich momenteel ontwikkelt. Bij meer organisaties is een dergelijke telefonische service aanwezig. Een goed voorbeeld hiervan is de Orde van Medisch Specialisten, waar recentelijk een soortgelijke service, de Infodesk, is opgericht.

Kennisdatabase reduceert aantal doorverwijzingen De medewerkers van de Artseninfolijn maken gebruik van speciaal ontwikkelde programmatuur om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Veel gestelde vragen en antwoorden worden opgenomen in een kennisdatabase. De inhoud van deze database is tijdens de testfase gevuld met de meest gestelde vragen en antwoorden die al bekend waren. De database zal met iedere vraag verder groeien, waardoor het steeds minder vaak nodig zal zijn naar een beleidsmedewerker door te verwijzen. Daarnaast wordt in een helpdeskdatabase per telefoongesprek geregistreerd welke contacten er met de beller hebben plaatsgevonden.

In nummer 18 van Medisch Contact zijn telefoonstickers bijgesloten. Daarmee heeft u altijd het telefoon- en faxnummer en het e-mailadres van de Artseninfolijn bij de hand.

Ga naar : Nieuwspagina van de KNMG
Volgend artikel : Werkconferentie KNMG district Groningen 'Medische zorg en artsenplanning in 2010'

© copyright KNMG 2001 home . index . email/adres . Artsennet

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie