FNV-voorzitter De Waal pleit voor 'kleptocraten-tax'

Datum nieuwsfeit: 01-05-2001

FNV

FNV-voorzitter De Waal pleit voor 'kleptocraten-tax'

FNV-voorzitter Lodewijk de Waal vindt dat er een 'kleptocraten-tax' moet komen. 'Al degenen die, zeg maar, meer dan honderd keer het minimumloon verdienen (zo'n drie miljoen gulden) zouden over dat meerdere honderd procent belasting moeten betalen. De opbrengst zou ik dan willen bestemmen voor de allerarmsten op deze wereld.'

De FNV-voorzitter doet dit geharnaste pleidooi vandaag op de 1 mei-bijeenkomst 'Globalisering en sociale rechtvaardigheid' van Nederlands grootste vakcentrale en drie katholieke organisaties in Amersfoort.

Aanleiding voor De Waal is de constatering dat 'nogal wat bestuursleden van werkgeversorganisatie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen