Mededelingen Aandeelhoudersvergadering KPN

Datum:2 mei 2001
Nummer:033p
Mededelingen Aandeelhoudersvergadering KPN

Drs. A.H.J. (Ton) Risseeuw en mevrouw ir. M.E. (Marike) van Lier Lels zijn toegetreden tot de Raad van Commissarissen van Koninklijke KPN N.V. (KPN). De heer Risseeuw en mevrouw Van Lier Lels volgen respectievelijk mr. H.J. Bruggink en Prof. ing. W.C.L. Zegveld op. De heer Risseeuw is benoemd door de Raad van Commissarissen en mevrouw Van Lier Lels is benoemd door de Minister van Verkeer en Waterstaat.

De heer Risseeuw heeft als President Directeur van Getronics belangrijke ervaring opgedaan met het leiden van een grote internationale onderneming. Daarnaast beschikt hij over ruime kennis op het gebied van informatie- en communicatietechnologie. Dat wordt van grote waarde geacht voor KPN.

Mevrouw Van Lier Lels is Executive Vice President & Chief Operational Officer van Schiphol Group en heeft haar sporen verdiend in diverse andere functies, zoals die van algemeen directeur van Van Gend & Loos. Bovendien beschikt zij over grote kennis van operationele bedrijfsprocessen van internationale ondernemingen. Dat wordt eveneens zeer waardevol geacht voor KPN.

De Algemene Vergadering van Aandeelhouders heeft voorts het besluit tot uitkering van een dividend in aandelen over het boekjaar 2000 ter grootte van 0,53 per gewoon aandeel goedgekeurd. Het slotdividend wordt, evenals het reeds uitgekeerde interim dividend, geheel in aandelen uitgekeerd. Na het reeds betaalbaar gestelde interimdividend in aandelen ter grootte van 0,18 per gewoon aandeel, komt dit neer op een slotdividend van 0,35 per gewoon aandeel. Het aantal dividendrechten dat recht geeft op n nieuw gewoon aandeel is vastgesteld op 40. Dit is gebaseerd op het gemiddelde van de hoogste en laagste koers (gecorrigeerd tot een ex-dividend koers) van het aandeel KPN op de Effectenbeurs van Euronext Amsterdam N.V. op 2 mei 2001. Gebaseerd op deze gemiddelde koers van 14,05 vertegenwoordigt 1/40e deel een waarde van 0,35125 hetgeen nagenoeg gelijk is aan 0,35.

KPN hanteert het volgende tijdschema:
4 mei 2001: Ex-dividend notering van het aandeel KPN en start handel in dividendrechten. 11 mei 2001: Aanvang van de levering van aandelen uit verwisseling van dividendrechten. 24 mei 2001: Laatste dag van handel in dividendrechten. 31 mei 2001: Laatste dag verwisseling dividendrechten in aandelen.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties