Stakingen noordelijke ziekenhuizen breiden zich uit

Datum nieuwsfeit: 02-05-2001
FNV

Stakingen noordelijke ziekenhuizen breiden zich uit Regio Noord - (groningen@fnv.nl)

Al eerder besloten operatiekamerpersoneel en anesthesiemedewerkers van het Antonius Ziekenhuis te Sneek, het St. Lucasziekenhuis te Winschoten en het Wilhelmina Ziekenhuis te Assen op 9 mei te gaan staken. De stakingsacties breiden zich nu in snel tempo uit. Volgens bestuurder Jan Vos van ABVAKABO FNV is inmiddels besloten tot meerdere stakingsacties van operatiekamerpersoneel. Dat zijn de Zorggroep Noorderbreedte te Leeuwarden, het Delfzicht Ziekenhuis te Delfzijl, het Martini Ziekenhuis (locaties van Swieten en van Ketwich) te Groningen en tenslotte ook het Refaja Ziekenhuis te Stadskanaal. Het betekent dat op 9 mei in de algemene ziekenhuizen in de provincie Groningen niet wordt geopereerd, behoudens spoedeisende gevallen. Met name de door de werkgevers voorgestelde verplichte collectieve invoering van een 38-urige werkweek, terwijl de twee extra te werken uren niet worden uitbetaald, is aanleiding tot de acties.

Stakingsacties in het Noorden
De samenwerkende bonden hebben besloten tot stakingen in ieder van de drie noordelijke provincies op operatiekamers van ziekenhuizen en wel op 9 mei 2001 bij:
- Wilhelmina Ziekenhuis te Assen

- Antonius Ziekenhuis te Sneek

- St. Lucasziekenhuis te Winschoten

- Delfzicht Ziekenhuis te Delfzijl

- Martini Ziekenhuis te Groningen

- Zorggroep Noorderbreedte (MCL) te Leeuwarden
- Refaja Ziekenhuis te Stadskanaal

Actie en informatie bijeenkomsten in het Noorden

- 2 mei 2001
15.00 uur-16.00 uur: Martini Ziekenhuis Groningen locatie van Swieten, personeelsbijeenkomst
- 3 mei 2001
15.00 uur-16.00 uur: Martini Ziekenhuis Groningen locatie van Ketwich, personeelsbijeenkomst
- 3 mei 2001
16.00 uur-17.00 uur: Zorggroep Noorderbreedte in bedrijfsrestaurant MCL Zuid te Leeuwarden, kantinebijeenkomst

Nadere informatie
Jan R. Vos Regiobestuurder ABVAKABO FNV
Telefoon 050-5240101 of 06-51218413
(jvos@abvakabo.nl) (E-mail)

Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/noord.